آب روستای دهشیخ از توابع شهرستان دنا با حضور نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی و مسئولان بسیج سازندگی و آب و فاضلاب استان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵ 23 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد امید صالحی در این مراسم اظهار داشت: با اصلاح و توسعه ۱۵ کیلومتر خط لوله و نصب ۳۰۰ فقره انشعاب آب جمعیت ۱۲۰۰ نفر با همکاری ارزنده بسیج سازندگی در دهشیخ پایدار شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: این پروژه با هزینه ۸۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی و ۷ میلیارد ریال از محل منابع عمرانی به سرانجام رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: در دو سال اخیر بیش از ۱۰۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۳ هزار نفر پروژه‌هایی در زمینه اصلاح و توسعه شبکه و خطوط آبرسانی داشتند.

صالحی بیان کرد: برای اجرای این زیرساخت‌ها ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین ۹۳۵ مترمعکب مخزن ذخیره آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان انجام گرفته است.

وی افزود: اعتبارات جدیدی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای تداوم پایدار سازی و ارتقاء دسترسی مردم استان به ویژه مناطق روستایی به آب روستایی مصوب شده است در این زمینه تلاش‌های استاندار و رایزنی‌های مستمر او در تهران قابل توجه و تقدیر است.

صالحی عنوان کرد: همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دارای شرایط کهگیلویه و بویراحمد از شبکه آب آشامیدنی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد:در استان تنها روستا‌هایی که هیچگونه منبع تامین آبی در نزدیکی آنان وجود ندارد یا دارای معضلات اجتماعی هستند با تانکر آبرسانی می‌شوند.

آب روستای دهشیخ پایدار شد

مدیرعامل آبفا خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات جدی ما به ویژه در مرکز استان کمبود مخازن ذخیره آب در حدود ۷۰ هزار متر مکعب است برای این امر اخیرأ مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی مادوان تکمیل شد، فرایند اجرای مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی یاسوج شروع شده و یکی از مطالبات و پیگیری‌های ما رسیدن مرکز استان و سایر نقاط استان به حد و حدود منطقی و مناسب در برخورداری از مخازن ذخیره آب است.

امید صالحی در پایان به سلامت آب در استان اشاره و گفت: تنها در ۶ ماهه اخیر ۲۳۵ تا کپسول ۴۵ کیلویی، ۳۰ تن نمک طعام، ۱۷۵۰۰ کیلو پرکلرین و ۹۳ تن آب ژاول برای تزریق به منابع آبی استان تدارک دیدیم در کنار آن سیستم تصفیه بهداشتی آب اکثر قریب به اتفاق مناطق شهری و روستایی استان تعمیر ک بازسازی اساسی شد تا خللی در اطمینان از سلامت آب ایجاد نشود و مجددأ این اطمینان را به مردم استان میدهم که آب تمام نقاط کهگیلویه و بویراحمد سالم و بهداشتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار