معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با پاسخ به این سوال که آیا در زمستان امسال کشور با مازوت سوزی روبه‌رو خواهد بود یا خیر گفت: باتوجه به اینکه در حال حاضر نیروگاه‌های زیادی در کشور مازوت سوزی ندارند؛ امیدواریم در زمستان نیز این شرایط را شاهد باشیم.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲ 23 November 2023

تابناک خوزستان: علی سلاجقه در حاشیه کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست در اهواز اظهار کرد: اینک در شهر اصفهان و به ویژه نیروگاه حرارتی شهید منتظری مازوت سوزی صورت نمی‌گیرد که تلاش شده تاددیگر نیروگاه‌های کشور نیز از این رویه پیروی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان وعده داد در زمستان امسال نیروگاه‌ها یا کارخانجات مازوت سوزی انجام نشود گفت: در این زمینه من نمی‌توانم قول بدهم اما به عنوان مسئولی که وظیفه پیگیری این موضوع را برعهده دارم؛ مساله را دنبال و پیگیری می‌کنم و امیدوارم وزیر نیرو به عنوان متولی نیروگاه‌ها و وزیر نفت به عنوان تامین کننده سوخت گاز، این امکان را فراهم آورند تا مشکلی در زمستان ایجاد نشود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در خصوص آخرین وضعیت طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون توضیح داد: فعلا انتقال آبی صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی صنایع آلاینده در شهر اهواز مانند شرکت کربن ایران گفت: با برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر شرکت کربن، لوله سازی اهواز نیز باید از محدوده شهر اهواز خارج شوند.

سلاجقه تاکید کرد: آخرین وضعیت جانمایی این شرکت‌ها را باید مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار