امام جمعه شیراز تاکید کرد: امروز جهان صحنه تقابل بین مستکبران و مستضعفان شده است، آن‌هایی که قدیمی‌تر هستند می‌دانند که ما اول انقلاب این شعار‌ها را می‌دادیم و الان صحنه بین‌المللی شده است و در ایران نیست، بلکه بین‌المللی شده است. جریان مستضعف ولو اینکه در انگلیس باشد می‌بینید که میلیونی حرکت می‌کند. یک نماینده مجلس آن‌ها بخواهد با جریان مستضعف همراهی کند بیرون و عزلش می‌کنند و می‌گویند از حزب خارجش کردیم، یعنی مستضعفان یک طرف ایستادند و مستکبران هم یک طرف ایستادند، در فرانسه، آلمان و آمریکا هم همین است.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 25 November 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به سیاست‌های کلی خانواده و ایام فاطمیه اول، اظهار داشت: مسئله خانواده الگو در اسلام اهل بیت خاتم انبیا محمد (ص) هستند، اگر ما دنبال الگوی اسلامی خانواده می‌گردیم باید ببینیم این الگو چه ویژگی‌هایی دارد و در ادامه بررسی کنیم که در حدیث شریف "کسا" این ویژگی‌ها چقدر جلوه‌گر شده است؟

وی با اشاره به آیه مبارکه 21 سوره روم، افزود: ویژگی اول خانواده دینی این است که موجب آرامش است، بین شما اعضای خانواده مودت، دوستی و رحمت خدا قرار داده است و این ویژگی آرامش بخشی و ویژگی مودت و رحمت باعث می‌شود که فرزندان خانواده هم تربیت و شخصیت ویژه پیدا کنند.

دژکام ادامه داد: بچه‌ای که در خانواده به او محبت نمی‌شود به احتمال زیاد در کوچه و خیابان دنبال جبران کمبود محبت در خانواده باشد و به نحوی این کمبود را جبران کند که نه برای خود و نه برای خانواده و نه برای جامعه اسلامی خوب و مناسب نیست، لذا این ویژگی‌ها را شما اگر در حدیث کسا دنبال کنید به نظرم خیلی کار شده باشد، اما باز هم جا دارد که تحقیق شود و آنچه تحقیق می‌شود باید ترویج شود.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به مسئله سقط جنین در کشور آمریکا، گفت: در آمریکا آماری است از بچه‌های زیر 5 سال که به دست پدر و مادر کشته می‌شوند. اینکه ما بغض داریم نسبت به آن‌ها باید به ابعاد قضیه دقت کنیم که چه با بشریت می‌کنند و فرهنگ آمریکایی بر سر اولاد آدم چه می‌آورد که هزاران نفر از بچه‌های زیر 5 سال به دست مادران و پدران یا کسانی که با مادران رابطه نامشروع دارند، کشته می‌شوند، این آمار موجود است.

وی بیان کرد: آن‌هایی که سبک زندگی آمریکایی را بزک می‌کنند و می‌خواهند آن را در ایران رواج دهند این مسائل را هم بگویند، بچه‌های زیادی در آنجا زیر 5 سالگی کشته می‌شوند و ما پیرو مکتبی هستیم که وقتی بچه سلام می‌کند مادرش در جواب می‌گوید نورچشمم، میوه دلم و این گونه فرزند بزرگ می‌شود.

دژکام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: اگر رهبری می‌فرماید جامعه خانواده محور و خانواده الگوی اسلامی، یعنی بچه‌ها این طوری باشند و امام حسنی و امام حسینی باشند، برای این موارد بپاید با جدیت تمام برنامه‌ریزی کنیم، بنابراین این سخنان صرفا بحث توصیه به والدین نیست که توصیه را در سایر منبر‌ها می‌توانیم انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبری فرموده‌اند باید مجموعه مدیریت کشور برنامه‌ریزی کنند تا بچه‌ها در یک خانواده الگو این گونه رشد کنند و نسل بعدی که می‌خواهد در خدمت امام زمان (عج) باشند را تربیت کنیم. این یک نوع تربیت ویژه است که نگاه ما در این خطبه‌ها به این است که مدیریت کشور ما دارند چکار می‌کنند؟ متاسفانه سالیان درازی از ابلاغ این سیاست‌ها گذشته است و پیگیری مناسبی شکل نگرفته است و ما باید این را دنبال کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ضمن تبریک 7 آذرماه روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: امیدواریم روح شهدای نیروی دریایی ارتش با مولایشان اباعبدالله الحسین (ع) محشور باشند.

دژکام در ادامه به 5 آذرماه که روز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره) اشاره و گفت: امام هنوز یک سال از پیروزی انقلاب نگذشته بود که دستور تشکیل بسیج را دادند و همه ما هم بسیجی هستیم و هم کار‌ها و خدمات بسیج را می‌دانیم.

وی گفت: با توجه به اینکه این روز‌ها برخی سوالات مطرح می‌شود اگر فلسفه تشکیل بسیج را یادآور شویم خیلی از سوالاتی که درباره نحوه عملکرد کشور، نظام و دولتمان مطرح است با همین مسئله پاسخ پیدا می‌کند.

دژکام تصریح کرد: راهپیمایی روز عاشورا و تاسوعا در سراسر کشور و آن موجی که به دستور امام راحل راه افتاد غوغا کرد و بساط سلطنت 2500 ساله را در هم پیچید. نوبت به این رسید که مردم و مستضعفان حکومت کنند. حکومت‌های قبلی حکومت دیکتاتوری بود و حالا ممکن است دیکتاتور‌ها با هم تفاوتی داشته باشند و بعضی کمتر و بعضی‌ها بیشتر، اما دیکتاتور هستند، اما حکومت جمهوری اسلامی حکومت مردم‌سالاری دینی است و مردم تشکیل دادند. این حکومتی که خود مردم به آن شکل دادند به تعبیر ما طلبه‌ها حدوثا مردمی است و بقائا هم باید مردمی باشد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: استمرار نظام جمهوری اسلامی با کمک و حضور مردم است، نه اینکه بگوییم این حکومت تشکیل شد مردم کنار بروند و عده‌ای حکومت کنند؛ خیر، شما می‌بینید در بهمن 57 انقلاب پیروز شد و در آذر 58 یعنی هنوز یک سال نشده است امام راحل می‌فرماید بسیج مستضعفین تشکیل شود، یعنی مردم سازماندهی ولایی پیدا کنند تا از دستاورد خودشان برای انقلاب اسلامی دفاع کنند و این فلسفه اصلی بسیج است.

وی گفت: یک قسمت بزرگی از بحث مردم‌سالاری دینی که امام فرمود و رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند با بسیج تأمین می‌شود و ما دیدیم در طول این 45 سال که هر وقت خطری متوجه نظام جمهوری اسلامی شد بسیج وسط میدان آمده است و عامیانه می‌گویم دشمنان ماست خود را کیسه کرده و کنار رفته‌اند.

دژکام خاطرنشان کرد: بسیج یعنی حضور مردم متدین و مومن وسط صحنه حفظ انقلاب اسلامی و این کار بزرگ توسط مردم ما انجام شده است، به خاطر همین جهت است که بسیج گاهی نظامی می‌شود، این شهدایی که در طول 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دادیم بسیاری از آن‌ها بسیجی بودند که وسط میدان آمدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: امروز بسیج سازندگی دارد کار خودش را ویژه انجام می‌دهد یا بسیج در عرصه جهاد تبیین دارد کار ویژه انجام می‌دهد، لذا هر صحنه‌ای که نیاز است برای حفظ انقلاب کاری شود آن جنبه مردمی را به صورت جدی بسبج به عهده می‌گیرد و یک مجموعه‌ای است تحت فرمان ولایت و کاری هم به بقیه ندارد و فرمان فرماندهی کل قوا که، ولی امر است و همراهی مردمی که دل به اطاعت او خوش کرده‌اند را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی بسیج، افزود: بسیج در مقابل دشمن محکم و سربلند است و جلوی برادر دینی متواضع و سربه زیر است. آدم باورش نمی‌شود که این بچه‌های متواضع سر به زیر و مبادی آداب در جمع مومنین وقتی مقابل دشمن هستند این گونه ریشه دشمن را برمی‌کنند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: بچه‌های شما بودند که همراه شهید سلیمانی همین بسیجی‌ها به میدان رفتند و وقتی داعش خبر این را شنید که بچه‌های بسیجی و گردان‌های نیرو‌های بسیجی داوطلب ایرانی وسط میدان آمده‌اند اسم شهید سلیمانی و حضور نیروی قدس را شنیدند خودشان را خراب کردند و ترس از اسمتان را دارند. این‌ها شیران روز و عابدان شب هستند. این‌ها همان بچه‌های متواضعی هستند که اینجا وقتی ما می‌بینیم به نظر نمی‌رسد اینطور کسانی باشند و مرد میدان هستند.

دژکام با اشاره به روز همبستگی با ملت فلسطین، گفت: اگر چه همه سال‌های پس از انقلاب با این ملت مظلوم همبستگی و همراهی داشته و داریم در رابطه با وضعیت فعلی فلسطین ضمن اینکه این قساوت و خونخواری رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم که بیش از 14 هزار شهید از مردم غزه گرفته‌اند، اما هر چه شهید کنند آبروریزی برای خود را بیشتر می‌کنند که در طوفان الاقصی تمام یال و کوپال نظام سلطه و رژیم صهیونیستی شکسته شد و با 1200 نیرویی که از بسیج الهام گرفته بودند. هزار و دویست نیرو بیشتر وسط طوفان الاقصی نبود و تمام لشکر اسرائیل شکست خورد. این عظمت آفرینی 1200 لشکری است که فریادش تکبیر است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: امروز جهان صحنه تقابل بین مستکبران و مستضعفان شده است، آن‌هایی که قدیمی‌تر هستند می‌دانند که ما اول انقلاب این شعار‌ها را می‌دادیم و الان صحنه بین‌المللی شده است و در ایران نیست، بلکه بین‌المللی شده است. جریان مستضعف ولو اینکه در انگلیس باشد می‌بینید که میلیونی حرکت می‌کند. یک نماینده مجلس آن‌ها بخواهد با جریان مستضعف همراهی کند بیرون و عزلش می‌کنند و می‌گویند از حزب خارجش کردیم، یعنی مستضعفان یک طرف ایستادند و مستکبران هم یک طرف ایستادند، در فرانسه، آلمان و آمریکا هم همین است.

وی ادامه داد: امروز تقابل مستضعفان با مستکبران جنبه جهانی و بین‌المللی پیدا کرده است و رمزش هم فلسطین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار