رئیس پلیس فتای البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری تحت پوشش مامور اداره پست و پیگیری آنلاین بسته پستی با نصب اپلیکیشن هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ 27 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان با اشاره  به برخی کلاهبرداری‌ها با ترفند ارسال پیامک جعلی گفت: ارسال این نوع پیامک‌ها همراه با لینک از سوی کلاهبرداران سایبری ترفندی برای گمراهی کاربران است.

وی اضافه کرد: هرگونه دریافت پیام مبنی بر ارسال مجدد بسته پستی از سوی مامور پست جعلی بوده و به قصد سوءاستفاده از اطلاعات شماست.

جلیلیان بیان کرد: پیام‌های ابلاغ قضایی برای کاربرانی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده اند فاقد لینک است و ارسال هرگونه پیام حاوی لینک برای کاربران جنبه کلاهبرداری دارد.

وی یادآورشد: به منظور اطمینان بیشتر، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https:‎//eblagh.adliran.ir مراجعه و از این طریق ابلاغ قضائی خود را بررسی کنند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: کلاهبرداران تحت عنوان مامور پست با ارسال پیامک هایی با عنوان ابلاغیه، ثبت شکایت ، بسته پستی و  امثال آن با لینک جعلی برای کاربران ارسال کرده و از ناآگاهی آنها سوءاستفاده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می‌شود و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

سرهنگ جلیلیان یادآور شد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می‌کنند در حالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت می برند.

وی گفت: کاربران در صورت مواجهه با صفحات جعلی، مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار