شهردار لنگرود خبر داد
شهردار لنگرود حدود ۳۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری لنگرود در سال ۱۴۰۲ را ویژه هدایت آب‌های سطحی از طریق لوله‌گذاری ۲۵۰۰ متری دانست و گفت: شهرداری هدایت آب‌های سطحی را در دستور کار قرار داده تا در شرایط بارندگی، مردم نارضایتی پیدا نکنند.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 29 November 2023

صادق صادق‌پور در گفت وگو با تابناک ، هدایت آب‌های سطحی شهر لنگرود را یکی از اولویت‌های شهرداری دانست و اظهار کرد: شهر لنگرود توپوگرافی خاصی دارد و اگر رودخانه شهر نبود، مشکلات ناشی از آبگرفتگی سکونت در این شهر را سخت می‌کرد.

وی آبگرفتگی در زمان بارش شدید باران را یکی از مشکلات شهر لنگرود دانست و افزود: در سال‌های گذشته زیرساخت‌هایی برای هدایت آب‌های سطحی ایجاد شده، اما با توجه به افزایش جمعیت شهرنشین و رشد اماکن و ساختمان‌ها، با مشکلاتی در بخش آب‌های سطحی مواجه هستیم.

شهردار لنگرود با بیان اینکه علاوه بر آب‌های سطحی، آب‌های غیر سطحی نیز وارد هادی‌های آب شده و حجم آن را بالا می‌برد، گفت: لوله‌گذاری‌های گذشته دچار فرسودگی شده و لذا شاهد آبگرفتگی در برخی از نقاط شهر به ویژه در زمان بارندگی هستیم. شهرداری هدایت آب‌های سطحی را در دستور کار قرار داده تا در شرایط بارندگی، مردم نارضایتی پیدا نکنند.

صادق‌پور حدود ۳۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری لنگرود در سال ۱۴۰۲ را ویژه هدایت آب های سطحی از طریق لوله گذاری ۲۵۰۰ متری دانست و بیان کرد: پروژه هدایت آب های سطحی به صورت کامل و همراه با عملیات اجرایی و روکش آسفالت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه هدایت آب های سطحی در ۳۵ متری، عنوان کرد: در جریان بارش‌های اخیر خوشبختانه در این منطقه آبگرفتگی نداشتیم؛ البته پروژه میدان امام حسن(ع) به طول ۳۰۰ متر در حال اجراست که تا سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود.

شهردار لنگرود از آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی در مرکز شهر و خیابان آزموده تا پایان سال خبر داد و متذکر شد: طرح جامع هدایت آب‌های سطحی شهر توسط مشاور تهیه شده و این پروژه طبق برنامه‌ریزی انجام می‌شود و مدیران آینده نیز می‌توانند کار را پیش ببرند.

وی در ادامه بر لزوم تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و گفت: هم اکنون جمع‌آوری زباله‌های تفکیک شده توسط شرکت‌های مجرب در حال انجام است، اما علاوه بر تفکیک زباله باید فرهنگ مصرف را نیز ارتقا ببخشیم، یعنی ضمن کاهش تولید زباله، از مصرف اقلام غیر ضروری خودداری کنیم.

صادق‌پور، با بیان اینکه زباله پس از ۷۲ ساعت تولید شیرابه کرده و بوی نامطبوع پیدا می کند، افزود: زباله‌های تولید شده در واقع همان اقلام مصرفی ما هستند و لذا باید تفکیک از مبدا را با جدیت دنبال کنیم.

وی با اشاره به انجام تفکیک زباله در مبدا و مقصد توسط شهرداری، اضافه کرد: کارخانه کمپوست لنگرود نیز پیشرفت خوبی دارد و فاز اول سالن پردازش به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

شهردار لنگرود با بیان اینکه کار جدیدی در جایگاه موقت دفن زباله انجام شده است، خاطرنشان کرد: یک شرکت دانش بنیان علاوه بر اشتغالزایی، با تفکیک زباله‌تر و خشک، زمینه بازیافت و فروش زباله خشک را فراهم کرده؛ زباله‌تر نیز به کودهای قابل استفاده تبدیل می‌شود. در صورت اخذ تاییدیه نهایی و تامین منابع انسانی، این کار را توسعه می‌دهیم.

وی در پایان اعتبارات سال ۱۴۰۲ شهرداری لنگرود را ۲۲۵ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: طی امسال شاهد تحقق ۵۰ درصدی این بودجه بودیم که نیمی از آن صرف پروژه‌های عمرانی و نیم دیگر صرف هزینه‌های جاری شده است؛ همچنین در پرداخت حقوق و مزایا عقب ماندگی نداریم و پرداخت بدهی ادارات را نیز به روز کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار