رئیس پلیس فتای استان مرکزی از کلاهبرداری چهل میلیون تومانی اجاره مسکن در فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳ 29 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سرهنگ شاطری در تشریح این خبر افزود:در پی مراجعه شهروند اراکی به مرکز مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری رایانه‌ای اجاره مسکن در سایت دیوار، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت :شاکی که برای اجاره مسکن در فضای مجازی جست و جو می کرده با وجود هشدار‌های پیشگیرانه‌ پلیس مبنی بر واریز نکردن بیعانه، در دام چرب زبانی و تبلیغات فریبنده فرد آگهی دهنده گرفتار شد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی گفت: این مال باخته هم از ترس اجاره دادن واحد مسکونی مورد نظر به شخصی دیگر، به سرعت مبلغ بیعانه را برای آگهی دهنده واریز می کند.
سرهنگ‌ شاطری دریافت بیعانه را رایج‌ترین شیوه کلاهبرداری‌های رایانه‌ای دانست و افزود: شتاب زدگی شاکی برای اجاره مسکن و شگرد متهم برای دریافت وجه سبب فریب مالباخته و واریز وجه شد.

او گفت: متهم اصلی پرونده در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد و پس از بازگشت وجه کلاهبرداری شده به شاکی در اراک، پرونده متهم به مراجع قضائی ارسال شد.
شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی می‌توانند شبانه روز با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند و از مشاوره و خدمات پلیس بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار