مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: یک هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی در این استان سال جاری شناسایی شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱ 29 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی، میرمحمدی  اظهار داشت:99درصد درآمد استان را اداره کل امور مالیاتی وصول کرده و یک درصد مابقی درآمد استان را مابقی دستگاه‌ها وصول کرده اند.

وی افزود: امسال نرخ وصولی واحدهای تولیدی همچنین اشخاص حقوقی که طبق بودجه سنواتی سال هر ساله مصوب می‌شود، هفت درصد کاهش و از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد رسید.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی یکی از راه‌های افزایش وصولی اداره مالیاتی را فرار مالیاتی عنوان کرد و گفت: یک هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال توسط شرکت‌ها و افرادی که فرار مالیاتی داشتند وصول و در راستای اجرای ماده ۸۱ برگه تشخیص ارائه شد.
میرمحمدی گفت: همچنین در این راستا ۴۶۰ میلیارد ریال از محل تراکنش‌های بانکی فرار مالیاتی شناسایی شد.

وی تاکید کرد: کشف مودیان جدید که سنوات قبل مالیات پرداخت نمی‌کردند نیز از دیگر عوامل افزایش وصولی درآمدهای استان بود که در این راستا بیش از ۱۰۰ هزار مودی جدید شناسایی و چهل هزار نفر به مودیان مالیاتی استان مرکزی افزوده و مالیات را وصول کردیم.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: درآمد استان به ۱۶۰ درصد رسیده که ۶۰ درصد مازاد سهمیه استان پیش بینی و وصول شده است.

میرمحمدی با اشاره به عوارض مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: طبق قانون از ۹ درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده، چهار درصد به فرمانداری، شهرداری، بخشداری و دهیاری‌ها همچنین سکونتگاه‌های غیررسمی اراک و ساوه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: هفت ماه امسال ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان عوارض به شهرداری، دهیاری و فرمانداری‌ها پرداخت شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: میزان عوارض پرداختی پارسال در این بازه زمانی یک هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان بود که امسال با رشد ۵۱ درصدی همراه است.

مدیر کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: بخشودگی جرایم مالیاتی در بخش تولید، مودیان کوچک و اشخاص حقیقی افزون بر ۹۰ درصد بخشودگی، اعمال می‌کنیم.

میرمحمدی افزود: بخشنامه مودیان کوچک که در هیأت‌های حل اختلاف هستند چنانچه ت ۱۵ دی ماه انصراف دهند تا ۱۰۰ درصد بخشودگی برای آنها اعمال می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار