کد خبر: ۱۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵ 07 March 2015
معاون توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: تکیه بر توان داخلی در بخش تعمیر و نگهداری به ویژه در شرایط تحریم از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است.
به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی خانزادی عصر شنبه در بازدید از بنادر مازندران گفت: تصمیم گیری خوب منوط به تصمیم سازی خوب است لذا ارائه پیشنهادهای کارشناسی و جامع در طرح های فنی ضروری است.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در بخش تعمیر و نگهداری تجهیزات اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از جمله بازسازی سه دستگاه جرثقیل ریلی بکرا خاطرنشان کرد: تکیه بر توان داخلی در بخش تعمیر و نگهداری بویژه در شرایط تحریم از اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: احداث راه دسترسی و اجرای سامانه رسوبگیر بندر نوشهر علاوه بر افزایش چشمگیر ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر باسابقه موجب جهش اقتصادی و اشتغالزایی در غرب استان خواهد شد.

منوچهر تاتینا به ارائه گزارشی در خصوص طرح های در دست اجرا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در بخش تاسیسات زیر بنایی و تعمیر و نگهداری تجهیزات پرداخت و تعمیرات اساسی سه دستگاه جرثقیل بکرا، تعمیرات اساسی و زیر آبی لایروب ارس و شناور ناجی، نصب و راه اندازی سیستم جدید مخابراتی و جمع آوری تجهیزات قدیمی،  تکمیل ساختمان جدید گمرک، پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه های برج کنترل و ساختمان عملیاتی بندر نوشهر، احداث سیلوی غلات و انبارهای جدید سرپوشیده را از مهمترین پروژه های انجام شده یا در دست اقدام اداره کل بر شمرد.

تاتینا افزود : برای اولین بار حدود ۵۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی برای مشارکت در ساخت انبارهای سرپوشیده و مخازن نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضاء رسید که ۱۸۰ میلیارد ریال آن در حال اجرا و مابقی در حال اجرایی شدن است.

وی نبود راه دسترسی و کمبود محوطه را از مهمترین چالش های پیش روی بندر نوشهر عنوان کرد و خواستار حمایت های همه جانبه سازمان برای رفع این مشکلات شد.

مدیرکل بنادر مازندران با بیان اینکه ۴۸۷ کیلومتر از سواحل کشور در استان مازندران واقع شده است خاطرنشان کرد: متأسفانه طی سال های گذشته با شیوع پدیده دریاخواری و تجاوز به حریم دریا، در بیشتر مناطق ساحلی استان راه دسترسی عموم مردم به ساحل قطع شده است.

وی احداث راه دسترسی، بازسازی اسکله غربی، احداث سامانه رسوبگیر تملک اراضی ۲۰۰ هکتاری برای ایجاد بندر خشک را از مهمترین طرح های مطالعاتی برای برونرفت بندر نوشهر از وضعیت فعلی عنوان کرد و خواستار حمایت معاونت توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای این طرحها شد.

مازندران سه بندر فعال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار