رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش مقاله آماده در یکی از شبکه های اجتماعی از دانشجویان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 04 December 2023

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی از وی کلاهبرداری شده است، بررسی این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در تحقیق صورت گرفته مشخص شد شاکی پس از مشاهده آگهی فروش انواع مقاله آماده در یکی از شبکه‌های اجتماعی با شخص آگهی‌دهنده تماس برقرار و درخواست خرید مقاله می‌کند و فروشنده نیز از او می‌خواهد تا مبلغی را به حسابش بپردازد اما پس از دریافت مبلغ، دیگر پاسخگوی تماس‌ها نبوده و آگهی خود را نیز حذف کرده است.

رئیس پلیس فتا اصفهان با بیان اینکه در این پرونده ۱۰ شاکی دیگر نیز شناسایی شدند، گفت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و جستجو در فضای سایبری، سرانجام این فرد شیاد شناسایی، دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: بسیاری از صفحات و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی تقلبی است و مُجرمان با ارائه شماره حساب اقدام به کلاهبرداری می‌کنند بر این اساس از شهروندان می‌خواهیم که هیچگونه وجهی به این حساب‌ها واریز نکنند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهی را بصورت رودررو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

این مقام انتظامی اعلام کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مِجرمانه در فضای مجازی می‌توانند گزارش‌های خود را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا با تماس از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار