مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان :
کد خبر: ۱۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸ 08 March 2015

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان خبر داد که در سال 94 دبیرخانه دایمی سازه‌های آبی تاریخی کشور در شوشتر برپا می‌شود.
 

«افشین حیدری» که پیش از این از فاصله وضع موجود پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر با وضع مطلوب میزبانی این دبیرخانه خبر داده بود، با اشاره به موج تازه فعالیت‌های ساماندهی در این پایگاه جهانی گفت: با سرعت و کیفیتی که روند کارها در سازه‌های آبی شوشتر به خود گرفته، سال 94 می‌توانیم نخستین دوره از همایش سازه‌های آبی شوشتر را برگزار کنیم.
 
به گفته او، این همایش به میزبانی شوشتر و درباره سازه‌های آبی تاریخی برگزار می‌شود و در سال نخست به صورت ملی برگزار خواهد شد و پس از ارزیابی دوره نخست، برنامه‌ها به سمت بین‌المللی شدن آن سوق پیدا می‌کند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: شوشتر میراث دانش و توانمندی ایرانیان در مدیریت آب است و این همایش می‌تواند دانش فنی در بخش آب را در شوشتر به نمایش درآورد.
 
حیدری با ابراز رضایت از فعالیت‌های انجام شده در ماه‌های اخیر در پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی شوشتر تاکید کرد: این پایگاه با سرعت قابل قبولی به سوی تبدیل شدن به یک مرکز علمی پیش می‌رود. مثلا در همین چند ماهه اخیر این پایگاه  تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های همجوار جهت انجام فعالیت‌های علمی مشترک در حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی منعقد کرده است. همچنین جهاد دانشگاهی هم در تفاهم‌نامه‌ای برنامه‌های آموزشی در این پایگاه برگزار خواهد کرد.
 
او در ادامه با اشاره به برنامه‌های سال 94 برای میراث جهانی شوشتر تاکید کرد: با توجه به حجم کاری که اخیرا در پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر آغاز شده و عزمی که برای رفع مشکلات چندین ساله این آثار تاریخی وجود دارد، جناب آقای طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور این امیدواری را داده است که برای سال 94 اعتبارات بیشتری به پایگاه جهانی شوشتر اختصاص یابد.
 
به گزارش CHN،  سازه‌های آبی تاریخی شوشتر متشکل از 13 اثر باستانی در نظام آب و مهندسی هیدرولیک است که در نشست سالانه اعضای این کمیته در تیرماه 1388 در شهر سویل اسپانیا، در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره 1315 به ثبت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار