سفر ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲ رئیس جمهور به البرز ۱۳۱ مصوبه به منظور جذب ۷۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به دنبال داشت. چهار تفاهم‌نامه به ارزش ۸۰ هزار میلیارد تومان هم بین استانداری البرز و بخش خصوصی امضا شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ 09 December 2023

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به البرز جه بود؟

به گزارش «تابناک البرز» در حد فاصل سفر سال گذشته و امسال رئیسی به استان البرز، در مجموع ۲۱ هزار میلیارد تومان منابع اعتباری وارد استان البرز شده است  که از مجموع این میزان، چهار هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی و ۱۹ هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصادی است.

در حوزه اقتصادی بیشترین رقم درسطح کشور به استان البرز اختصاص دارد.

با این اعتبارات پیشرفت پروژه قطار شهری، تکمیل بیمارستان شهید سلیمانی، ساختمان شتاب دهی شهید سلیمانی، پروژه انتقال آب طالقان و تکمیل مدول تصفیه خانه کرج اجرایی شد.

در سفر دوم، ۱۳۱ مصوبه با اعتبار هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که این مصوبات شامل تکمیل کنار گذر شمالی، تونل طالقان، راه‌ها و بیمارستان‌ها مدنظر قرار می‌گیرد . علاوه بر این ساخت ۱۰۰ مدرسه دیگر به عنوان مصوبه سفر مدنظر قرار می گیرد .

از دیگر دستاوردهای سفر رئیس جمهور به البرز، سرمایه گذاری در ۳۵ طرح به ارزش ۳۰۹ هزار میلیارد تومان اعلام شده که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آن در مرحله امضای تفاهم نامه است.

گره گشایی در قواعد حوزه صنعت، مجوز تامین اراضی، مجوز صدور گمرک ایجاد خوشه‌های جدید، استقرار صنایع تا رده سه و چهار، دو شهرک صنعتی در هشتگرد و کرج و تدوین یک بسته برای استفاده مطلوب از فرودگاه پیام از دیگر دستاوردهای سفر دوم است.

 همچنین با اعتبارات نهاد ریاست جمهوری ۱۶۱ زندانی بدهکار مالی در استان البرز آزاد شدند.

۴ تفاهم نامه بزرگ توسعه اقتصادی در استان البرز امضا شد

طی تفاهمی بین استانداری البرز و بخش خصوصی، چهار تفاهم نامه بزرگ سرمایه‌گذاری اقتصادی در استان در حضور رئیس جمهور منعقد شد که ارزش آنها به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

طی این تفاهم‌نامه‌ها در بخش کشاورزی گروه صنعتی زر با پروژه ایجاد مگافارم ۳۰ میلیون قطعه‌ای مرغ گوشتی با اعتبار ۵۵ همت، در بخش صنایع دارویی، داروسازی عبیدی با پروژه ایجاد و توسعه سایت تولید دارو با اعتبار ۷.۵ همت، در بخش صنعتی گروه صنعتی آذین خودرو با پروژه توسعه محصولات حوزه قطعات خودرو با اعتبار هشت همت و در بخش صنعتی و زیرساخت گروه صنعتی ماموت با پروژه طرح توسعه شرکت صنعتی، تولیدی خودرو برقی، کامیون، بونگر، قطعات و نیروگاه خورشیدی با اعتبار ۱۱ همت، فعالیت خود را آغاز کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار