رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:رسالت ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی باید فراتر از پیشگیری و برخورد باشد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 11 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در همایش روسا و دادستان‌های حوزه های قضائی استان مرکزی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال جاری و تشکیل ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌ها، اظهار کرد: باید رسالت این ستادها فراتر از پیشگیری و برخورد باشد. تمام حاکمیت به دنبال اجرای دقیق عدالت است و در این چند ماه باید حساسیت بیشتری به کار گرفته شود.

 وی با اشاره به ضرورت رصد بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان و پر مراجعه، ادامه داد: اگر چنانچه در این ایام، ترک فعل‌هایی توسط مدیران یا کارکنان ادارات و دستگاه ها انجام گیرد می تواند موجب نارضایتی مردم شود، لذا دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب در این ایام حساس در کمین هستند تا از نارضایتی های احتمالی در سطح جامعه، بیشترین استفاده را کرده و برای یک شهر و استان ایجاد حاشیه کنند.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت رقابت و سلامت انتخابات، افزود: اگرچه هر یک از مدیران از گرایش‌های مختلفی برخوردارند اما این گرایش‌ها نباید به هیچ وجه در مدیریت و دادرسی شما تأثیرگذار باشد. تمامی افرادی که از فیلترهای موجود در انتخابات گذشته‌اند، قابل احترام هستند. حتی افرادی که از این فیلترها نیز عبور نکرده‌اند به عنوان یک انتخاب کننده باید تکریم شوند تا مشارکت در انتخابات صورت گیرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ضمن تأکید بر ۴ راهبرد مد نظر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات (رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت) تصریح کرد: مجریان و ناظران انتخابات باید نهایت دقت را در عمل به وظیفه خود انجام دهند تا این حق‌الناس به خوبی به سرانجام برسد و ان شاءالله شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور، سالم و با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

 وی با اشاره به اجرای قانون شوراهای حل اختلاف از ابتدای دی‌ماه در ۴ استان اظهار کرد: استان مرکزی یکی از این چهار استان بوده و اجرای آزمایشی این قانون از آبان ماه در استان مرکزی آغاز شده که شاهد تغییراتی در حوزه صلاحیت‌ها، اجراها و ورودی‌ها خواهیم بود.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اجرایی شدن مفاد سند تحول و تعالی قوه قضائیه و آسیب شناسی آن، افزود: نظریات مدیران و صاحب نظران در این زمینه دریافت شود. فراخوانی نیز با عنوان اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری، در قوه قضاییه شکل گرفته که بخشی از آن به استان واگذار شده است که می بایست با استفاده از ظرفیت قوه قضائیه نظرات و ایده‌ها در این زمینه ارسال و مشارکت ان شاء الله چشم گیر باشد.

 وی با تأکید بر وجود ارتباطات هدفمند با ائمه جمعه، شرکت‌های دانش بنیان، پایگاه‌های بسیج و سمن‌ها تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و خانواده محکومان و متهمان مورد تاکید رئیس قوه قضاییه است. دستگاه قضایی باید به موضوع فرارهای مالیاتی اصناف مختلف و پرداخت مالیات‌های قانونی ورود پیدا کند.

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان مرکزی برخورد با ناهنجاری‌ها را از مطالبات قوه قضاییه دانست و گفت: دادستان ها در برخود با ناهنجاری‌های سازماندهی شده در حوزه حجاب و عفاف برخورد قانونی لازم را صورت دهند. برای برخورد با جرائم خشن مانند زورگیری، سرقت، چاقوکشی و نزاع‌های جمعی، برنامه جدی، مستمر و قاطعی دنبال شود.

 وی با اشاره به ضرورت هوشمندسازی در دستگاه قضایی اظهار کرد: دادرسی بدون کاغذ از خرداد ماه ۹۹ آغاز شده و ضرورت دارد تلاش شود تا پرونده‌ های ورودی دستگاه قضا به صورت دیجیتال و الکترونیک انجام شود تا فضای کمتری در شعبات و اجرااشغال شود.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت ارتقای صلح و سازش در دستگاه قضا تصریح کرد: تلاش شود تا مردم را به سمت سازش سوق داده تا ورودی پرونده ها به دادگستری کاهش پیدا کند تا از این طریق حجم کارهای قوه قضائیه نیز کاهش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار