با تحقق و تزریق یک هزار میلیارد تومان متمم سفر و ۶ و ۸ دهم همت بسیج سازندگی به بخش کشاورزی شاهد تحول اساسی در این بخش خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 11 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، سید عماد شاهرخی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی خاک با شعار آب و خاک که در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی لرستان برگزار شد، استفاده از کود، بالا بردن دانش کشاورزی و استفاده درست از ادوات و تجهیزات کشاورزی را عامل افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: هدف از اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها که امسال ۳۷۰ هزار هکتار را تحت پوشش قرار داده است، ریل‌گذاری و فرهنگ سازی در استفاده درست از ادوات و تجهیزات کشاورزی و بالا بردن دانش کشاورزی است.

وی تاکید کرد: از نظر دانش فنی در بخش کشاورزی به جایی رسیدیم که می‌توانیم بهره‌وری را افزایش دهیم، اما باید این دانش به بخش کشاورزی انتقال داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکید کرد: البته دولت هم باید مشوق‌هایی به بخش کشاورزی ارائه کند، در همه دنیا برای بخش کشاورزی یارانه در نظر گرفته می‌شود تا این بخش بتواند تولیدات خود را افزایش دهد.

به گفته شاهرخی بعد از بهره‌وری در بخش کشاورزی باید نهضت آموزش همگانی را در راستای حفاظت از خاک داشته باشیم.

وی گفت: میانگین فرسایش خاک در دنیا ۶ تن است، این درحالی است که میانگین فرسایش خاک در کشور ما ۲۰ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سرمایه گذاری در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری را راهکار جلوگیری از فرسایش خاک عنوان کرد و گفت: حوزه آبخیزداری و آبخونداری علاوه بر اینکه در مصوبات سفر رئیس جمهوری خوب دیده شده است، در متمم سفر هم پررنگ دیده شده است، زیرا توجه به این حوزه قطعا از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.

شاهرخی رعایت تناوب کشت را از دیگر مواردی عنوان کرد که می‌تواند علاوه بر افزایش تولید جلوگیری از فرسایش خاک را هم به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه و پیشران استان باید به بخش کشاورزی توجه شود، خاطرنشان کرد: با تحقق و تزریق یک هزار میلیارد تومان متمم سفر و ۶ و ۸ دهم همت بسیج سازندگی به بخش کشاورزی شاهد تحول اساسی در این بخش خواهیم بود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار