مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: اگر پارسیلون به شرکت شهرک‌‌ها واگذار شود می‌توانیم ساز و کار تبدیل آن به منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 12 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، فرزاد محمدی امروز ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اجرای ۹۸ پروژه زیرساختی در ۲۰ شهرک صنعتی استان، عنوان کرد: تامین آب و گاز ۷ شهرک صنعتی، روشنایی ۶ شهرک و برق ۴ شهرک، تصفیه خانه فاضلاب دو شهرک و آسفالت ۷ شهرک صنعتی بخشی از پروژه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی است.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها که پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۴۸ درصد با اعتباری ۴۲۰ میلیارد تومان پیمان سپاری شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به عملیات اجرایی توسعه شهرک صنعتی شماره سه خرم‌آباد، یک بروجرد، خوشناموند کوهدشت و منطقه ویژه اقتصادی ازنا گفت: ۴۰۳ هکتار ظرف ۲ سال گذشته به مساحت شهرک‌های صنعتی استان اضافه شده است، با این رقم اراضی در اختیار شرکت شهرک‌های استان به ۱۶۱۳ هکتار افزایش پیدا کرده است.

محمدی با اشاره به انعقاد ۸۰۴ قرارداد شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، بیان کرد: از ۸۰۴ قرارداد شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۷۵ قرارداد جدید در دولت سیزدهم منعقد شده است.

به گفته وی مساحت ۱۷۵ قراردادی که در دولت سیزدهم انجام شده ۸۷ هکتار است، اشتغال این طرح‌ها ۳ هزار و ۳۱۷ نفر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری این قرارداد‌ها حدود ۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: از مجموع قرارداد‌های منعقد شده در شهرک‌های صنعتی لرستان، ۴۶۳ قرارداد به بهره‌برداری رسیده است.

محمدی بیان کرد: ۵۸ از قرارداد‌هایی که به بهره‌برداری رسیده است در دولت سیزدهم بوده است، اشتغال این طرح‌ها یک هزار و ۱۸۵ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پس از ۲۰ سال توانستیم طرح جامعه منطقه ویژه اقتصادی ازنا را بگیریم، گفت: همچنین سال گذشته طبق مجوز هیئت وزیران شهرک صنعتی بروجرد ۳ به منطقه ویژه اقتصادی بروجرد تغییر پیدا کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تغییر کاربری شهرک صنعتی کوهدشت به شهرک تخصصی انرژی خورشیدی تغییر کاربری فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

محمدی احیا ۲۴ واحد صنعتی، در دولت سیزدهم با اشتغال ۲۱۰ نفر از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خوشه پلاستیک برای اولین بار در استان تشکیل شده است، گفت: ۵ طرح فروسیلیس در شهرک‌های صنعتی در حال انجام است و دو طرح دیگر نیز در حال انعقاد قرارداد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در خصوص کارخانه پارسیلون هم توضیح داد: اگر پارسیلون به شرکت شهرک‌ها واگذار شود می‌توانیم ساز و کار تبدیل این واحد را به منطقه ویژه اقتصادی فراهم کنیم.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار