عضو شورای اسلامی شهر یزد پیشنهاد داد:
عضو شورای اسلامی شهر در صحن علنی شورا گفت: عدم قطعیت شماره تلفن هایی که با آن هزینه های عوارض نوسازی به مالکان اعلام می شود، موجب مشکلاتی برای شهروندان شده است به گونه ای که گاهی اطلاعات دو یا چند ملک به اشتباه برای یک نفر ارسال می گردد و در مقابل مالک، اطلاعات بدهی های ملک یا املاک خود را دریافت نمی کند.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 12 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، فخرالسادات خامسی ادامه داد: برای رفع این مشکل و با توجه به لزوم ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین به شهروندان یزدی ، پیشنهاد می شود «سامانه صحت سنجی شماره شناسایی ملک » برای پرداخت عوارض شهرداری راه اندازی گردد.

خامسی افزود؛ با توجه به راه اندازی قریب الوقوع سامانه جامع مدیریت هویت و اعتبار شهروندی تحت عنوان «سهیم» ( سامانه هوشمند یزد من) در شهرداری می توان سامانه صحت سنجی شماره شناسایی املاک را به عنوان یکی از سامانه های اقماری سامانه سهیم تعریف و در اختیار شهروندان قرار داد.

در این صورت، شهروندان جهت پرداخت عوارض شهرداری از جمله نوسازی، مدیریت پسماند، کسب و کار و‌پیشه و ... می توانند با مراجعه به این سامانه علاوه‌بر استعلام بدهی و آگاهی از میزان عوارض، اطلاعات ملک خود را مشاهده نمایند . اطلاعات املاک می تواند شامل عرصه ملک،شماره طبقات،شماره واحد و نام مالک باشد.

برای این کار کافی است شهروندان شماره شناسایی ملک که در فیش عوارض نوسازی ملک و خدمات مدیریت پسماند درج شده است در سامانه وارد نمایند .از این شماره شناسایی ملک، علاوه‌بر استعلام مالیات‌های شهری می‌توان در استعلام طرح تفصیلی هم استفاده نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار