تفویض بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی قابل بخشش و تقسیط بلندمدت بدهی به مدیران کل امور مالیاتی دراستان‌ها واگذار شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶ 11 December 2023

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به صدور بخشنامه‌ای از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: در راستای حمایت از مودیان کوچک، اختیار بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم قابل بخشش و تقسیم بندی بلندمدت (۲۴ ماهه) بدهی آنان که تا تاریخ ۱۵ دی‌ماه امسال با پذیرش مالیات تعیین شده از فرایند دادرسی خارج شوند، تفویض شده است.
مدبرنیا افزود: براین اساس اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش در مواردی که مؤدیان از اعتراض خود نسبت به برگ تشخیص یا مطالبه مالیات یا جرائم یا آرای بدوی یا تجدیدنظر هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی که تا تاریخ ۲۰ آبان امسال به امور مالیاتی تسلیم کنند، حداکثر تا پانزدهم دی‌ماه امسال انصراف و مالیات تعیین شده تا مرحله اعتراض را قبول کنند، تفویض می‌شود.
وی ادامه داد: این تفویض اختیار در صورتی قابل اجراست که اصل مالیات سال دوره این قبیل مؤدیان برای اشخاص حقیقی در هر یک از منابع کمتر از ۱۵۰ میلیون ریال ودر خصوص اشخاص حقوقی کمتر از یک میلیارد و دویست میلیون ریال باشد.
وی گفت: همچنین بدهی مالیاتی این‌گونه مؤدیان با رعایت شرایط فوق در اجرای ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم تا ۲۴ ماه از تاریخ ابلاغ برگ قطعی قابل تقسیط بوده و به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار