استاندار گیلان در دیدار با نخست‌وزیر جمهوری داغستان:
استاندار گیلان در دیدار با نخست‌وزیر جمهوری داغستان روسیه، توسعه روابط تجاری و اقتصادی استان گیلان با داغستان را منشا تحولات مطلوب برشمرد و گفت: با افتتاح خط ریلی رشت به کاسپین روابط تجاری و اقتصادی گیلان با جمهوری داغستان و سایر استان های روسیه رونق می گیرد
کد خبر: ۱۱۴۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 17 December 2023

به گزارش تابناک گیلان اسدالله عباسی در ادامه سفر خود به روسیه و دیدار با نخست وزیر جمهوری داغستان این کشور اظهار کرد: گیلان و داغستان مشترکات فرهنگی و اجتماعی فراوانی دارند که می تواند به توسعه روابط کمک کند.

وی با اشاره به اینکه پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی و گیلان و داغستان روسیه بسیار غنی است، افزود: در حوزه روابط اقتصادی و تجاری شرایط خوبی بین گیلان و داغستان فراهم شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه روابط ایران و روسیه یک راهبرد مهم و اثرگذار است، گفت: ارتباط روسای جمهور ایران و روسیه و توسعه تعاملات بین دو کشور در دولت سیزدهم با بهره مندی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و گسترش مناسبات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری در کلان، به صورت ویژه در رده های میانی نیز دنبال می شود.

عباسی با بیان اینکه گیلان و داغستان شرایط همکاری گسترده ای دارند، اضافه کرد: توسعه روابط اقتصادی و تجاری گیلان با داغستان در چارچوب سیاست های راهبردی روابط ایران اسلامی و روسیه است.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل در ظرفیت های ریلی، دریایی، جاده ای و هوایی افزود: گسترش ارتباط و حمل و نقل گیلان با داغستان در هر چهار بخش پیگیری می شود.

استاندار گیلان با اشاره به بروز مشکلات در نوبت دهی گمرکی در مرز آستارا اضافه کرد: موانع و مشکلات نوبت دهی در گمرک آستارا برای تسهیل بخشی امورات حمل و نقل در حال رفع شدن است که امورات به خوبی انجام شود.

عباسی با اشاره به ظرفیت های خوب دو بندر انزلی و کاسپین در گیلان افزود: ظرفیت های تجاری خوبی در دو بندر انزلی و کاسپین نهفته است که باید شکوفا شود.

وی با اشاره به اهمیت خط ریلی رشت - کاسپین افزود: با افتتاح خط ریلی رشت به کاسپین روابط تجاری و اقتصادی گیلان با جمهوری داغستان و سایر استان های روسیه رونق می گیرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه روابط تجاری و اقتصادی این استان با داغستان منشا تحولات است، گفت: نسبت به سرمایه گذاری فعالین اقتصادی داغستان در بنادر گیلان استقبال می کنیم.

عباسی با تاکید بر سرعت بخشی مقدمات روابط گیلان و داغستان در سرفصل های مختلف تصریح کرد: وقفه در انجام مناسبات و همکاری های چند جانبه گیلان و داغستان جایز نیست.

نخست وزیر جمهوری داغستان نیز در این دیدار گفت: تحکیم روابط ایران و روسیه به صورت جدی در استان ها و جمهوری های کشور روسیه دنبال می شود.

عبدالمسلم اف با تاکید بر لزوم تعاملات گمرکی و بندری بین گیلان و داغستان افزود: ترانزیت و جابه جایی کالا در گیلان و داغستان مورد تاکید دو طرف است.

وی با اشاره به گسترش روابط در بخش های مختلف با گیلان بیان کرد: راه اندازی پرواز گیلان به داغستان مورد استقبال و تاکید است.

نخست وزیر داغستان، با بیان اینکه آمادگی کامل برای گسترش روابط گیلان و داغستان وجود دارد، گفت: توسعه حمل نقل دریایی، ریلی و زمینی نیز با گیلان در اولویت است.

وی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه ای مدون و جامع برای گسترش روابط گیلان با داغستان افزود: عملکرد برنامه محوری در انجام مناسبات تجاری و اقتصادی نتیجه می دهد.

نخست وزیر داغستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی با گیلان بیان کرد: اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی گیلان با داغستان دامنه روابط ها را تحکیم می بخشد.

عبدالمسلم اف با اشاره به شاخصه های تجاری و اقتصادی اثرگذار در گیلان و داغستان اضافه کرد: ایجاد منطقه پایدار اقتصادی و تجاری مشترک گیلان و داغستان بسیار اهمیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار