آبرسانی به روستاهای فارس در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی در حال انجام است و تاکنون ۳۳۸کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب و حفر، تجهیز یا کف‌شکنی ۲۲حلقه چاه در مناطق مختلف اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 19 December 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محرومیت‌زدایی از روستاهای بدون آب آشامیدنی از مهمترین برنامه‌ها در استان فارس به شمار می‌رود؛ این اقدام که در قالب طرح جهاد آبرسانی در حال انجام است، زیرساخت‌های تأمین آب پایدار در روستاهای هدف را توسعه می‌دهد تا مردم این مناطق بتوانند به آب سالم و پایدار دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر هم این اقدام با بهره‌گیری از ظرفیت بسیج‌سازندگی و گروه‌های جهادی و با مشارکت آبفا فارس دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس از اجرای بالغ بر ۳۳۸کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب و حفر، تجهیز یا کف‌شکنی ۲۲ حلقه چاه در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های آبرسانی در قالب طرح‌های محرومیت زدایی در روستاهای فارس رشد خوبی داشته است.

علی جان صادق‌پور با بیان اینکه ۲سال اخیر سال‌های پُرکاری در حوزه تأمین آب شُرب در استان بوده، گفت: با برنامه‌ریزی مدون و کار مضاعف، تلاش شد تا مشکلات ناشی از کم‌آبی در شهرها و روستاهای استان مدیریت شود و خوشبختانه تلاش‌های صورت گرفته تاکنون به نتیجه رسیده و وضعیت خوبی را در این خصوص شاهد هستیم.

وی افزود: افزون بر منابع ذخائر سدها، چشمه‌ها و قنات‌ها، تأمین بخش عمده‌ای از آب شُرب مردم فارس از طریق چاه‌های آب شرب تأمین می‌شود که بروز خشکسالی‌های سنواتی سالانه منجر شده تعدادی از این منابع از مدار بهره‌برداری خارج شوند.


مدیرعامل شرکت آبفا فارس اضافه کرد: همچنین تحت پوشش قرار گرفتن مشترکین جدید آب شرب ایجاب می‌کند تا طرح‌های توسعه‌ای جدیدی طراحی و اجرا شود که افزون بر اقدامات فنی مهندسی گسترده با هدف تعمیر و نگهداری تأسیسات و نیز ارتقاء کمی و کیفی منابع موجود، طی ۲سال گذشته به منظور تأمین آب مورد نیاز در شهرها و روستاهای استان، این شرکت اقدام به حفر، تجهیز و برق رسانی و یا کف‌شکنی ۲۷۶ حلقه چاه کرده است.

صادق‌پور ادامه داد: ۲۲ حلقه از این چاه‌ها در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی و با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی سپاه پاسداران انجام شده و همچنین یک هزار و ۹۷۰ کیلومتر اصلاح و توسعه خط انتقال و شبکه توزیع آب اجرا شده که ۳۳۸ کیلومتر از آن در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس احداث مخازن ذخیره آب با ظرفیت چهار هزار و ۸۳۵ متر مکعب، احداث و تجهیز ۶ باب ایستگاه پمپاژ، خرید و نصب چهار باب آب شیرین کن، اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال برق را نیز از سایر اقدامات در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی با مشارکت نهاد بسیج عنوان کرد.

بدون شک پروژه های طرح جهاد آبرسانی بر اساس استانداردهای فنی اجرا می‌شود؛ طرحی که به وسعت روستاهای ایران برای رفع تشنگی روستاها تدوین شده و قرار است تا پایان دولت سیزدهم شاخص برخورداری از آب شرب روستایی به ۸۰ درصد برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار