مدیرکل امور مالیاتی فارس ضمن عذرخواهی از مردم بابت حواشی پیرامون اجلاسیه مدیران مالیاتی گفت: در روند کاری این سازمان تمام فعالیت‌های اداری درست انجام شده و هیچ ایراد و تخلفی در روند مالیات ستانی و مباحث مرتبط با آن وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۴۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 19 December 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حمیدرضا محمد ابراهیمی در نشست با رسانه‌ها و برخی از مطالبه گران که به دعوت سامانه‌ هوشمند نظارت مردم‌رسی برگزار شد، بیان کرد: در اجلاسیه مدیران امور مالیاتی کشور که به میزبانی شیراز برگزار شد، بیش از 100 میهمان وارد شهر شیراز شدند و در قالب شش کارگروه مباحث چگونگی وصول مالیات، شناسایی فرارهای مالیاتی و دیگر مولفه‌های مرتبط را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت یک مجلد 20 صفحه‌‌‌ای برای بهره‌مندی مدیران مالیاتی کشور تهیه شد.

وی افزود: در این اجلاسیه دو روزه که در هتل هما و شش سالن جلسات آن برگزار شد، مدیران در یک برنامه ورزشی در رشته‌های تیراندازی، فوتبال و تنیس روی میز شرکت کردند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس؛ مجموع هزینه‌های برگزاری این اجلاسیه اعم از اسکان، سالن برگزاری جلسات، خودرو، غذا، هدایا و دیگر خدمات جانبی را دو میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد.

محمدابراهیمی همچنین علت انتخاب هتل هما برای برگزاری این اجلاسیه را محدودیت دیگر هتل‌ها در پذیرش و ارائه خدمات برابر استعلامات موجود عنوان کرد و گفت: به هیچ عنوان هدف اجرای یک برنامه لاکچری و سرویس دهی خاص نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه اسناد مالی این اجلاسیه از 20 روز پیش در اختیار دیوان محاسبات قرار گرفته و تمام هزینه‌های انجام شده متناسب با عرف و قیمت خدمات بوده است، گفت: مرجع اعلام نظر تخلف، دستگاههای نظارتی هستند که اسناد مالی در اختیار آنها قرار دارد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در خصوص علت جابجایی و استعفای دو نفر از مسئولان این اداره کل گفت: استدلال‌های مبتنی بر این نگاه که حتما تخلفی بوده که جابجایی انجام شده، کاملا اشتباه است.خروج اسناد اداری از دستگاه دولتی، تخلف است و با توجه به اینکه اسناد برگزاری اجلاسیه در حوزه مالی و پشتیبانی قرار داشته، لذا منجر به جابجایی یکی از مدیران این سازمان شده است اما استعفای معاون اداری مالی که شخصا مخالف آن نیز بودم، به دلیل اعتراضات و آرامش خیال مردم بوده است.

محمدابراهیمی با بیان اینکه این سازمان شفافیت را محور اصلی برنامه‌های خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: تخلف هزینه کرد نداشته‌ایم ‌و اگر می‌خواستیم سندسازی انجام دهیم طی بیش از 20 سال فعالیت در این سازمان، این کار را انجام می‌دادیم.

وی تصریح کرد: در هزینه‌ کردهای اعلامی برای این اجلاسیه هیچ‌‌گونه کتمانی انجام نشده ‌‌و روند ارائه اطلاعات کاملا روشن و شفاف است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس خطاب به کسانی که اقدام به انتشار این اسناد کرده و موجب فراهم شدن زمینه برداشت‌های متفاوت سوء شده‌اند، گفت: طبق فتوای مقام معظم رهبری گزارش دادن ظلم و خیانت برخی از مسئولان به مراجع مسئول پیگیری و تعقیب و اطمینان نسبت به آنها حتی اگر از مقدمات نهی از منکر محسوب شود، واجب می‌شود اما بیان آن در برابر مردم وجهی ندارد و اگر موجب فتنه، فساد و تضییع دولت اسلامی شود، حرام است.

محمدابراهیمی تاکید کرد: در هشت ماه اول امسال دو هزار و 600 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در استان وصول و دو هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شده است و این امر نشان از اقدامات بسیار تخصصی این سازمان دارد.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود ممکن است در ‌روند مالیات ستانی از فرارهای مالیاتی بزرگ پای برخی افراد پشت قضیه این حاشیه بازی‌‌ها باشد، گفت: به هر حال سازمان امور مالیاتی کار بزرگ و بسیار سختی انجام می‌دهد و قطعا برای عده‌ای ایرادها و دردسرهایی ایجاد می‌کند اما پیدا کردن رد پاها سخت تر است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در پایان با بیان اینکه پس از طرح این مباحث، درآمد مالیاتی استان نزدیک به 50 درصد کاهش یافته است، گفت: در برخورد با تخلف با خودم هم شوخی ندارم و دستگاههای نظارتی هم با کسی شوخی ندارند لذا از همگان تقاضای انصاف دارم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار