رئیس اداره راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای پل‌دختر گفت:در پی تلاش‌ها، اهداف و اقدام‌های انجام شده در دولت سیزدهم، در سال جاری تلفات جاده‌ای در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در پل‌دختر ۱۹ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ 22 December 2023

به گزارش تابناک لرستان، روح‌الله شریف‌زاده در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه پل‌دختر، اظهار کرد: یک هزار و ۱۰۰ ناوگان باری و مسافری تحت نظارت این اداره در شهرستان است و در این راستا بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول خدمت‌گزاری هستند.

رئیس اداره راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای پل‌دختر به عمل‌کرد این اداره در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با توجه به اولویت برنامه‌ها در حوزه راه‌داری در شهرستان پل‌دختر از ابتدای سال ۱۴۰۲ در این شهرستان، ۳۴ کیلومتر روکش آسفالت در محور‌های اصلی و فرعی با اعتباری بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: ۳۰ کیلومتر روکش آسفالت در محور‌های روستایی با اعتبار بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال، ۴۷ کیلومتر به‌سازی محور‌های روستایی و آماده‌سازی جهت روکش آسفالت، از دیگر اقدام‌های دولت سیزدهم در حوزه راه‌داری در پل‌دختر می‌باشد.

شریف‌زاده یادآورشد: راه‌گشایی و تعریض محور‌های مواصلاتی به طول ۱۳ کیلومتر با حجم خاک‌برداری بیش از ۶۰ هزار متر مکعب، در محور‌های مواصلاتی پل‌دختر انجام شد.

وی عنوان کرد: تعریض و ترانشه‌برداری و اصلاح شعاع دید در محور اصلی پل‌دختر_ دره‌شهر، به طول ۲ کیلومتر با حجم خاک‌برداری ۳۶ هزار متر مکعب، نیز از دیگر اقدام‌های انجام شده در این حوزه می‌باشد.

رئیس اداره راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای پل‌دختر گفت: ۱۰ نقطه حادثه خیز در سطح حوزه استحفاظی اداره راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای پل‌دختر، به ویژه در محور‌های مواصلاتی حذف و آخرین پل بزرگ تخریب شده از سیل سال ۱۳۹۸ به طول ۶۰ متر با اعتبار هزینه شده ۳۰۰میلیارد ریال در محور روستایی برگلان سوخته احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ۳۶ دستگاه پمپ آب‌نما جهت سهولت در عبور و مرور در محور‌های فرعی و روستایی حوزه راه‌داری شهرستان، با اعتبار بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال احداث و ۸ دستگاه پل آب‌نمای آسیب‌دیده در محور‌های مواصلاتی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال تعمییر ومرمت شد.

شریف‌زاده یادآور شد: سامان‌دهی و نصب پنج هزار و ۱۲۰ تابلو و علائم ایمنی در کلیه محور‌های مواصلاتی و خط‌کشی محور‌های اصلی، فرعی و روستایی به طول ۱۷۰ کیلومتر و نصب ۴۵۰ فلس بتنی در نقاط حادثه‌خیز در محور‌های اصلی و فرعی از دیگر اقدام‌های انجام شده در دولت سیزدهم است.

وی افزود: ۷۲ کیلومتر محور‌های مواصلاتی پل‌دختر، شانه‌سازی و ۹۲ کیلومتر کانال‌زنی و تعداد ۱۲۵ دستگاه پل مسدود شده و روستایی این شهرستان لای‌روبی شده است.

رئیس اداره راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای پل‌دختر گفت: هزار تن قیر جهت لکه‌گیری و چاله‌گیری کلیه محور‌های مواصلاتی شهرستان مصرف شده و ۲هزار و ۴۰۰ متر مکعب سطح کلیه محور‌های مواصلاتی ریزش برداری و پاک‌سازی شده است.

وی افزود: ۱۶ کیلومتر از پرتگاه‌های محور‌های مواصلاتی پل‌دختر، با ایجاد شانه خاکی ایمن‌سازی و ۱۱۵ کیلومتر محور‌های روستایی این شهرستان، جهت خروج اضطراری در گردنه برای بالا بردن ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای و تلفات جانی تیغ‌زنی و تسطیح شد.

شریف‌زاده یادآور شد:خاک‌ریزی با بیش از ۱۲ هزار متر مکعب حجم در محور‌های اصلی و فرعی شهرستان پل‌دختر جهت رفع آب‌شستگی صورت گرفته است.

وی افزود: ۸۰ عدد نیوجرسی با اعتبار ۸ میلیارد ریال جهت ایمن‌سازی و منظرسازی ورودی شهر پل‌دختر نصب، ۴۵ محور روستایی رفع انسداد و ۱۲۰ پرونده در پاسخ به درخواست مجوز‌ها تشکیل و به اداره کل جهت پاسخگویی ارجاع شد.

رئیس اداره راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای پل‌دختر گفت: ۹۳ مورد تعداد کل گشت‌های حمل و نقل با هم‌کاری پلیس‌راه پل‌دختر و خرم‌آباد و ۶۲ مورد اخطار به متجاوزین حریم قانونی راه در کلیه محور‌های مواصلاتی پل‌دختر اخطار داده شده است.

وی افزود: اداره راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای پل‌دختر، یک هزار و۸۲۲ دستگاه ناوگان کنترل شده، اعم از باری و مسافر دارد و همچنین ۲۱۶ ناوگان متخلف به کمیسیون تخلفات مربوطه معرفی شده است.

شریف‌زاده یادآورشد: در این راستا تعداد بازدید و جلسه‌های برگزار شده با زیر مجموعه حمل و نقل،۳۶ مورد و تعداد ۴۲ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در مرز مهران و شلمچه و جابجایی یک هزار و ۴۳۰ نفر از زائران اربعین حسینی (ع) را به سایر نقاط کشور جابه جا کرده‌اند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار