همزمان با روز ۴ دی سالروز شهادت ۸۴ نفر از جوانان کازرون در عملیات کربلای ۴ و سالروز گرامیداشت نهضت مقاومت جنوب به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی یادواره ۱۳۰۰ شهید شهرستان کازرون برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 24 December 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: روز چهارم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی، روزی مقدس برای مردم انقلابی کازرون است، ۴ دی ماه سالروز شهادت ۸۴ فرزند برومند این شهرستان در عملیات کربلای چهار در سال ۱۳۶۵، که این روز را به عنوان یک روز شاخص و تاثیرگذار و به نام روز کازرون در تقویم ملی ثبت و ماندگار نامیده شده است.

او تاکید کرد: ۴ دی ماه، روزی است که مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی که با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان به خصوص حاج سید عبدالحسین لاری به جنگ با استعمارگر قرن، انگلیس جنایت کار شتافتند و با شکست پلیس جنوب در این روز برگ زرینی در تاریخ کشور ایران به یادگار ثبت کردند.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: ماه دی در اذهان مردم انقلابی کازرون با توجه به وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در ۹ دی ۱۳۵۷، راهپیمایی مردم کازرون بر علیه هتاکان به ساحت امام حسین (ع) در ۸ دی ماه ۱۳۸۸ که به همین منظور از ۴ تا ۱۳ دی ماه دهه کازرون نام گذاری شده است که همه ساله در این دهه مراسم و برنامه‌های ویژه‌ای در سطح شهرستان انقلابی کازرون برگزار می‌شود.

حیاتی یادآور شد: مراسم گرامیداشت ۱۳۰۰ شهید شهرستان کازرون و روز کازرون فردا دوشنبه ساعت ۰۹:۰۰ با سخنرانی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس سردار سرتیپ دوم پاسدار ابراهیم بیانی در مصلی نماز جمعه کازرون برگزار می‌شود.

او عموم مردم ولایت مدار شهرستان کازرون خصوصا خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس جهت حضور با شکوه در مراسم شهدا دعوت به عمل آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار