مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت:استان مرکزی در زمینه جمعیت سالمندان در کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ 24 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمود حسین آبادی ،روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های سلامت با مسئولان مراکز و بنیادهای زیرپوشش حمایت بهزیستی استان مرکزی در اراک اظهار کرد:۱۰ درصد جمعیت کشور یعنی حدود ۹ میلیون نفررا سالمندان تشکیل داده و استان مرکزی در زمینه دارا بودن این جمعیت، رتبه سوم را دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۹ هزار مددجو تحت پوشش این سازمان هستند افزود از این تعداد ۳۳ هزار نفر خدمات مستمر دریافت می‌کنند. 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: مراکز غیردولتی بازوان سازمان بهزیستی هستند و در موارد مختلف کمک‌های مومنانه خود را برای جامعه هدف بهزیستی ارسال می‌کنند و هر کدام از این موسسات، مطابق پتانسیل‌های خود در کنار سازمان بهزیستی مشکلات مددجویان را رفع می‌کنند.

محمودی تصریح کرد: بهزیستی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌ها، نیاز به حمایت مراکز تحت نظارت دارد و حجم بالا و دشواری کار در این نهاد نیاز دارد مراکز و بنیادهای تحت حمایت، همسو و همگام با همدیگر فعالیت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی به متقاضیان خدمات مناسبی ارایه می‌دهد و یکی از بزرگترین پروژه‌های تَحول مدیریتی بهزیستی است.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت:تشکل‌های مردمی سرمایه‌های اجتماعی حوزه سلامت کشور هستند، شکل‌گیری سمن‌ها از حوزه سلامت آغاز شده و توسعه پیدا کرده و طیف وسیعی از تشکل‌های مردم نهاد در این بخش فعالیت دارند و بالای 90 درصد برنامه‌ها درحوزه فعالیت مردم نهاد تعریف شده است.

وی با بیان اینکه 600 سازمان مردم نهاد وجود دارد که 90 درصد درحوزه دوبخشی بهزیستی و سلامت  فعالیت دارند، افزود: با توجه به حضور تشکل‌های مردم نهاد در همه بخش‌های جامعه در کشور ما نیز علی‌رغم حضور گسترده این نهادفاصله زیادی  تا رسیدن به شاخص جهانی داریم.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی همواره نقشی بی‌بدیل در ارتقای شاخص‌های سرمایه اجتماعی نظیر ایجاد روابط پایدار، گسترش انسجام اجتماعی، بسط مشارکت و اعتماد متقابل در حیات فرهنگی، مدنی و اجتماعی جامعه دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار