چند شب است که صدای وحشتناک و رگباری گلوله از یکی از محله‌های شهر یاسوج به گوش می‌رسد و متاسفانه تیراندازی در شب‌های بعد شدیدتر و خشن‌تر از شب‌های قبل می‌شود که این نشان دهنده عدم تذکر یا عدم ورود جدی مسئولین به ماجرا است!
کد خبر: ۱۱۴۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲ 30 December 2023

برای مردم در یک روستا، شهر، کشور و جهان تقریبا موضوعی مهمتر و لازم‌تر از امنیت نیست. چرا که امنیت واقعی و ایجاد حس امنیت بر روح و روان افراد تاثیر مستقیم دارد.
این مقدمه‌ای است برای بیان ماجرای همیشگی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد خصوصا شهر یاسوج که از قانون شکنی مفرط رنج می‌برد و متاسفانه مشخص نیست که بانی و متولی برقراری امنیت در این شهر کیست؟!
موضوع مربوط به تیراندازی‌های شبانه است که به بهانه عروسی، شهر یاسوج را برای ساعاتی به یک شهر جنگ زده که گروه‌های رقیب به شدت در حال تبادل آتش هستند شبیه کرده است!
چند شب است که صدای وحشتناک و رگباری گلوله از یکی از محله‌های شهر یاسوج به گوش می‌رسد و متاسفانه تیراندازی در شب‌های بعد شدیدتر و خشن‌تر از شب‌های قبل می‌شود که این نشان دهنده عدم تذکر و یا عدم ورود جدی مسئولین به ماجرا است!

فیلم / رعب و وحشت شبانه در یاسوج !

البته آنچه که در این فیلم کوتاه مشاهده می شود ، بخش بسیار ناچیزی از صحنه رعب آور این شب ها و بسیاری از شب ها در شهر یاسوج است و فقط به منظور سند منتشر می شود .
بوق نزنید شلیک کنید!
یکی از شهروندان به تابناک کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید که چند شب است در ساعات نیمه شب به بعد در حالی که تقریبا ساعتی است به رختخواب رفته ایم به ناگاه صدای شدید و وحشتناک گلوله ما را از خواب بیدار می‌کند و حتی فرزندان خردسالمان با ترس و لرز از خواب بیدار می‌شوند و گریه می‌کنند!
این شهروند به موضوع جالب تری هم اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که در گذشته نزدیک بیمارستان‌ها تابلوی بوق زدن ممنوع نصب می‌کردند به این معنی که اینجا افراد بیمار خوابیده اند و مراعات حال آن‌ها را داشته باشید، اما این شب‌ها صدای وحشتان گلوله درست چسبیده به یکی از بیمارستان های شهر، فضا را سنگین و وحشتناک می‌کند.
وی همچنین معتقد است که مسئولین به نوعی دچار بی خیالی شده اند و پس از تذکراتی که بیشتر به صورت خبر منتشر می‌شود چندان در میدان عمل خبری از آن ها نیست.
سلاح‌ها تغییر کرده است!
یکی دیگر از شهروندان که سراسیمه از خانه بیرون آمده بود، می‌گفت: احساس می‌کنم که سلاح‌های مورد استفاده در این جشن‌ها تغییر کرده است چرا که گوش ما با صدای برخی سلاح‌هایی که معمولا نزد عشایر وجود داشت آشنا بود هر چند همان هم برای مناطق شهری بسیار آزار دهنده است، اما صدا‌هایی که اخیرا شنیده می‌شود بسیار وحشتناک و رعب آور است و گاهی احساس می‌کنید که انفجار شدیدی رخ داده است.
از مسئولان ناامیدیم، قوانین اسلامی چه می‌گوید؟
از آنجا که این اقدامات در واقع نوعی از مردم آزاری است، بی شک در قوانین اسلامی و حتی کتاب آسمانی ما مسلمانان در این خصوص مواردی وجود دارد. در قران که از موارد مردم آزاری به صراحت آیاتی وجود دارد هر چند این آیات عمدتا به برخی رذایل اخلاقی مانند تهمت و بهتان و ... اشاره می‌کند، اما معمولا در ابتدای آیات به صورت کلی به نفی آزار و اذیت و سپس به مصادیق هم اشاره می‌شود. همچنین در کلام معصومین به کرات از نفی مردم آزاری سخن گفته شده است.
پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در این مورد می­فرمایند:
«عَلَامَهُ الْخَائِنِ فَأَرْبَعَهٌ عِصْیانُ الرَّحْمَنِ وَ أَذَى الْجِیرَانِ وَ بُغْضُ الْأَقْرَانِ وَ الْقُرْبُ إِلَى الطُّغْیان»
نشان خائن چهار چیز است: سرپیچى از دستور خداوند رحمان، آزار همسایگان، نفرت از یاران و تمایل به بیدادگرى و ستم.
حضرت علی علیه السلام در ضمن فرمایشاتی آزار دادن دیگران را از عادات افراد شرور، پست و جاهل می­داند: «عَادَهُ الْأَشْرَارِ أَذِیهُ الرِّفَاق‏» عادت بدان، آزار کردن رفیقان است. «عَادَهُ اللِّئَامِ وَ الْأَغْمَارِ أَذِیهُ الْکِرَامِ وَ الْأَحْرَار» عادت لئیمان و جاهلان آزار کردن کریمان و آزادگان است.
البته صراحت‌هایی هم در قانون برای مقابله با چنین اقداماتی از جمله شکایت همسایه‌ها وجود دارد، اما از انجاییکه این گونه مردم آزاری‌ها به نقطه اوج خود و برهم زدن فضای امنیتی کل شهر رسیده است اقدام به شکایت‌های موردی چندان به نتیجه نمی‌رسد ضمن اینکه تبعات شکایت‌های فردی برای مردم به مراتب بدتر از تحمل آن چند ساعت شلیک شبانه است و معمولا کار به شکایت همسایه از این اقدامات مردم آزار نمی‌رسد.
همانگونه که گفته شد برخی از گفتگو کنندگان با تابناک کهگیلویه و بویراحمد مطلقا به عملکرد بازدارنده مسئولین اعتماد ندارند و اعلام می‌کنند که احساسشان این است که اراده‌ای واقعی برای برخورد وجود ندارد؛

و نکته پایانی اینکه تابناک کهگیلویه و بویراحمد از هیچ مسئولی به عنوان متولی برخورد با این ناامنی نام نمی‌برد چرا که به دلیل اتهام ایجاد فضاسازی بر علیه مسئول، دستگاه یا نهادی به فوریت مورد شکایت و تعقیب قضایی قرار می‌گیرد، بلکه اعلام می‌کند هر کس خود را مسئول حفظ امنیت و پاسخگوی این ناامنی‌ها می‌داند اگر می‌تواند برای ایجاد آرامش و امنیت مردم کاری انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
نتیجه آزادی ارازل و اوباش توسط قوه قضاییه هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار