گزارش اختصاصی تابناک کهگیلویه و بویراحمد
در این نمایشگاه بین المللی، مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود کمبود‌ها نسبت به دیگر استان ها، اما هر انچه را که در توان داشت هم در بحث نمایشگاهی و هم در بحث تاثیرگذاری در انجام مراسم اختتامیه و کلیت نمایشگاه انجام داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 30 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی هفته گذشته مورخ ۴ تا ۶ دی ماه دومین رویداد بین المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی در حالی برگزار شد که شرکت کنندگان در استان‌های مختلف با همه توان و صرف هزینه‌های سنگین در این نمایشگاه حضور داشتند؛ و نکته مهم و موثر وجود غرفه‌هایی از شرکت‌های دانش بنیان بود که آخرین دستاورد‌ها و محصولات فناورانه خود را به معرض نمایش گذاشتند.
کهگیلویه و بویراحمد محروم، اما قوی
در این نمایشگاه بین المللی، مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود کمبود‌ها نسبت به دیگر استان ها، اما هر انچه را که در توان داشت هم در بحث نمایشگاهی و هم در بحث تاثیرگذاری در انجام مراسم اختتامیه و کلیت نمایشگاه انجام داد.
مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه ضمن برپایی یک غرفه در حد وثق و توان استان، چند شرکت دانش بنیان استان را به این نمایشگاه برد تا محصولات تولیدی خود را به نمایش بگذارند که این محصولات مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.
تجلیل از خانواده یکی از مدیران فقید
یکی از اقدامات بسیار خوب و ارزشمند مدیریت بحران استانداری در دومین رویداد، گنجاندن برنامه تجلیل از خانواده مرحوم امیری، مدیر فقید مدیریت بحران استانداری در ادوار گذشته بود که در یک حادثه بالگرد وفات کرد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری در خصوص این اقدام به تابناک گفت: گنجاندن تجلیل از خانواده مرحوم امیری یکی از اقداماتی بود که برای انجام ان رایزنی‌های زیادی کردیم و خوشبختانه با مساعدت و نظر مثبت مسئولین برگزاری این رویداد بین المللی مواجه شدیم و نهایتا در بخش اختتامیه از همسر و خانواده مرحوم امیری تجلیل شد.
علیرضا نیکروز افزود: برای ما به عنوان مسئول در حوزه مدیریت بحران بسیار مهم و ارزشمند است که حداقل کاری که از دستمان بر می‌آید برای تجلیل از خانواده این همکار فقید انجام دهیم و این را یکی از مهمترین افتخارات خود می‌دانیم.

تجلیل از عملکرد مدیریت بحران استان در مراسم اختتامیه
خوشبختانه عملکرد حوزه مدیریت بحران استان در طی چند سال اخیر بسیار خوب و موثر بوده به گونه‌ای که در بحث بلایی طبیعی مانند سیل و اتش سوزی‌های رخ داده در حوزه تلفات انسانی هیچگونه موردی وجود نداشته و در خصوصا خسارات هم تا جایی که امکانات و زیرساخت‌ها اجازه داده خسارات به حداقل رسیده است و در زمینه جبران خسارات هم تا حدود زیادی اقدامات موثری انجام شده است. همه این اقدامات، دیگر عملکرد‌های مثبت مدیریت بحران استان و حضور خوب در دومین رویداد بین المللی ایران قوی باعث شد که نام این استان یکبار دیگر همانند سال گذشته در اولین رویداد، در مراسم اختتامیه دومین رویداد بدرخشد و از مدیر کل مدیریت بحران استان با حضور مسئولین کشوری از جمله مشاور اقتصادی رهبری تجلیل شود.
علیرضا نیکروز در خصوص دلایل موفقیت مدیریت بحران استان به تابناک گفت: واقعیت این است که در حوزه مدیریت بحران استان ما نیازمند عملیاتی بودن نیرو‌ها هستیم و اینگونه نیست که بتوان بحران‌های متعدد استان را با پشت میز نشستن حل یا مدیریت کرد.

حضور پر قدرت مدیریت بحران استان در یک رویداد بین المللی + فیلم و تصاویر

نیکروز ادامه داد: مجموعه مدیریت بحران استان با کمک دیگر حوزه‌های استانداری، خصوصا شخص استاندار و معاونت عمرانی و همچنین پای کار بودن بسیاری از اعضای ستاد مدیریت بحران استان، در چند سال اخیر توانسته عملکرد خوبی در پاسخ به شرایط بحرانی داشته باشد.
وی گفت: تاکید بر آموزش، پیشگیری، پیش بینی و خود مراقبتی از جمله نکاتی است که عملا کار در مقابله با شرایط بحرانی را به خوبی مدیریت کرده و الحمدالله این موفقیت‌ها هم مورد توجه ریاست سازمان مدیریت بحران کشور شده است.
نیکروز ادامه داد: در رویداد دوم امسال هم تلاش کردیم که نقاط ضعف سال قبل را مرتفع و امسال با آمادگی بیشتر و استفاده بهتر از ظرفیت‌ها حضور پیدا کنیم و داشته‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم.
وی گفت: واقعیت این است که بسیاری از استان‌ها از ظرفیت و پتانسیل‌های مادی بسیار بیشتری نسبت به استان ما برخوردار هستند که شرکت‌های دانش بنیان حاضر در غرفه‌ها و هزینه‌ای بسیار زیادی که انجام داده اند موید این موضوع است، اما ما تلاش کردیم در حوزه مدیریت و استفاده حداکثری از منابع موجود، بهترین شرایط و فعال‌ترین حضور را داشته باشیم که از دید مدیران و مسئولین برگزاری رویداد پنهان نماند.

فیلم / تقدیم لوح تقدیر به یک شهید خاص!

همدلی و تلاش همکاران
نیکروز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از حضور همکاران خود در این رویداد گفت: نکته بسیار با ارزش برای من حضور موثر و از لحظه اول شروع رویداد است که همکاران به معنای واقعی تلاش کردند و سنگ تمام گذاشتند که از همه ان‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: تلاش کردیم در بخش حضور دانش بنیان‌ها هم آنچه که در توان داریم، برای شرکت‌های دانش بنیان استان شرایط حضور را مهیا کنیم که یکی از اهداف این حضور کمک به معرفی دستاورد‌های ان‌ها در یک رویداد بین المللی بود.

ماجرای سخنرانی چه بود؟
در چنین رویداد‌هایی معمولا برنامه‌ها به جزء مشخص هستند و هیچگونه برنامه خارج از چهارچوب اجرا نمی‌شود. در اختتامیه مجری برنامه از مدیر کل بحران استان تهران که به نوعی میزبان هم محسوب می‌شد خواست که به نمایندگی از مدیران کل مدیریت بحران‌های کشور سخنرانی کند، اما در ادامه از علرضا نیکروز هم دعوت کرد که برای لحظاتی سخن بگوید.
نیکروز در خصوص ماجرای این سخنرانی هم گفت: دو موضوع یکی تجلیل از خانواده مرحوم امیری و بیان جزئیاتی از ماجرای درگذشت آن مرحوم و همچنین به نمایندگی از مدیران دیگر استان‌ها نکات مهمی از جمله عملکرد دکتر نامی در بازگذاشتن دست استان‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوص برای مقابله با شرایط بحرانی باعث شد که تقاضای وقت کنم و خوشبختانه مورد قبول واقع شد.

نکته آخر
در پایان این گزارش لازم به توضیح است که بنابر مشاهدات میدانی خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، برخی موارد برای استان ما در هنگام حضور در چنین رویداد‌هایی غرور آفرین است و برخی موارد هم تاسف برانگیز!
غرور آفرین انجایی است که می‌بینیم با وجود همه مشکلات و کمبودها، اما نیرو‌های استان با تلاش وافر سعی بر برجسته نمودن نام استان و دفاع از عملکرد‌های خوب خود و مجموعه تحت مدیریتشان در چنین ماراتن‌هایی هستند؛ و تاسف هم جایی است که می‌بینیم استان ما نسبت به دیگر استان‌ها واقعا با کمترین امکانات و صرف هزینه‌ها مواجه است. به عنوان مثال در رویداد دوم غرفه‌های بسیاری از استان‌ها با هزینه کرد‌های بسیار هنگفت حاضر شده بودند و حتی در غرفه آرایی هم هزینه‌های بالایی انجام داده بودند، اما در غرفه کهگیلویه و بویراحمد خبری از هزینه‌های سنگین نبود هر چند تلاش و جدیت نیرو‌های اعزامی به رویداد برای بهره بردن حداکثری از هر انچه که در اختیار داشتند بسیار ارزشمند و موثر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار