رئیس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم مرغ شهر کرج با بیان اینکه برای تامین مرغ مورد نیاز بازار مشکلی وجود ندارد، گفت: افزایش تقاضای مردم در شب یلدا قیمت مرغ و تخم مرغ را افزایش داد اما چند روزی است که به علت کاهش تقاضا و افزایش عرضه، قیمت‌ها رو به کاهش است.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 31 December 2023

نابسامانی در توزیع مرغ به واحدهای صنفی، به سرکشی قیمت دامن می‌زند

به گزارش «تابناک البرز» کاظم حاجی محمدی گفت: از لحاظ تامین مرغ، تخم مرغ و ماهی مورد نیاز مردم در بازار مشکلی وجود ندارد. هماهنگی، نظارت وبرنامه ریزی تولید مرغ وتخم مرغ در حیطه وظایف جهاد کشاورزی است. اما معمولا در این ایام هم مرغداری‌ها برای تامین بازار شب عید جوجه ریزی دارند.

وی ادامه داد: همچنین افزایش تقاضای خرید مرغ، همزمان با شب یلدا خواه ناخواه روی قیمت بازار و عرضه تاثیر گذار است. البته چند روزی است که قیمت‌ها رو به کاهش است. این روند کاهش  به علت افزایش عرضه و کاهش تقاضا  اتفاق افتاده است.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی درباره مشکلات صنف تحت نظارت این اتحادیه گفت: ساماندهی عوامل پخش مرغ (کشتارکن‌های مرغ) یکی از چالش‌های این اتحادیه است، چون متولی خاصی ندارند و در خصوص توزیع عمده مرغ و تخم مرغ فاکتور ارائه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه این موضوع باعث می‌شود که مرغ و تخم مرغی که به واحدهای صنفی برای توزیع می‌رسد بدون فاکتور رسمی خرید باشد. این موضوع درخصوص قیمت نهایی واحدهای صنفی را دچار مشکل کرده و چون فاکتور رسمی خرید برای ارائه در اختیار ندارند، جریمه می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: مشکلی که همیشه با آن مواجه هستیم، این است که عوامل پخش قیمت مصوب را در بازار رعایت نمی کنند و بالاتر از آن به فروش می رسانند. واحدهای صنفی هم مقصر نیستند، چون نیاز خود را از عوامل پخش تهیه کرده و گران می‌خرند. از این رو واحد صنفی مجبور است که درصد سودش را از ۱۰ درصد  کاهش داده وبا سود کمتری بفروش برساند. با این حال باز هم قیمتشان بالاتر از قیمت مصوب می شود و مشکلاتی را ناخواسته برای آنها ایجاد می‌کند.

حاجی محمدی افزود: بیشتر موارد و مسایل مربوط به تولید در حیطه مسئولیت جهاد کشاورزی  است اما اتحادیه به واحدهای صنفی خود اعلام کرده که قیمت مصوب را رعایت کرده و برچسب قیمت را حتما داشته باشند. از نظر بهداشتی و دامپزشکی همه واحدها به صورت دوره‌ای یا در قالب گشت مشترک کنترل ونظارت شده و شناسنامه دار هستند.

رئیس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم مرغ یادآور شد: اگر شهروندان با واحد صنفی متخلفی مواجه شدند می‌توانند با تماس با این اتحادیه به شماره ۳۲۵۰۳۸۳۲ و یا ۱۲۴ تخلف مشاهده شده را گزارش کنند تا کنترل و بررسی لازم انجام شود. در برخی موارد نسبت به قیمت اعتراض‌هایی شده و یا از کیفیت کالا راضی نبوده‌اند، که به هر صورت تخلفات توسط اتحادیه، بازرسین دامپزشکی و بهداشت کنترل و پیگیری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار