مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: ۲ هزار و ۱۴۰ زن سرپرست خانوار ساکن در مناطق روستایی، عشایری و شهری این استان با حمایت این مجموعه بیمه تامین اجتماعی شده اند.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 02 January 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین نورعلیوند اظهار کرد: کار بیمه زنان روستایی به تعداد ۲ هزار و ۵۴۰ نفر از طریق صندوق بیمه روستاییان و عشایر و بیمه زنان ساکن در مناطق شهری به تعداد ۶۰۰ نفر نیز از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایری از اواخر دهه ۱۳۸۰ آغاز شده است، گفت: در راستای اجرای این طرح، از طریق بهزیستی زنان سرپرست خانوار مناطق روستایی واجد شرایط به دهیاری‌ها معرفی و اطلاعات آن‌ها وارد سایت صندوق بیمه روستایی و عشایری شده و حق بیمه آن‌ها به صورت متمرکز از طریق بهزیستی کشور واریز و در مناطق شهری نیز از طریق تامین اعتبار از بهزیستی کشور، معرفی به تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه آنها انجام می شود.

نورعلیوند یادآور شد: پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار مناطق شهری نیز از اواخر دهه ۱۳۸۰ آغاز که بخشی از آن از طریق دولت و محل قانون هدفمندی یارانه‌ها و بخش دیگر آن از محل اعتبارهای بهزیستی تامین خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی ایلام بیان کرد: زنان سرپرست خانوار که مشمول این بیمه ها می شوند باید دارای حداقل سن ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال بوده و همچنین به عنوان سرپرست خانوار مددجوی زیر پوشش بهزیستی باشند.

به گفته وی، زنان سرپرست خانوار جامعه هدف که دارای شرایط لازم باشند اعم از ساکنان مناطق روستایی و عشایری می توانند برای تشکیل پرونده و استفاده از این بیمه به ادارات بهزیستی شهرستان ها مراجعه کنند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار