تابناک کهگیلویه وبویراحمد گزارش می‌دهد
در گزارش زیر عمده خبر‌های اعلام شده برای آگاهی مخاطبان از جدیدترین موارد اعلام شده آمده است از جمله واکنش پزشکیان و سکوت تاجگردون که تاکنون به خبر تایید صلاحیت خود هیچ واکنشی نشان نداده است.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶ 04 January 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مطابق با تقویم اجرایی انتخابات از امروز بنابر اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی است و مطابق معمول و قانون شورای نگهبان نتایج بررسی‌های خود را به ستاد انتخابات کشور اعلام می‌کند و پس از ان فرمانداران آخرین مسئولینی هستند که ثبل از خود کاندیدا‌ها نتایج را دریافت و به شخص کاندیدا اعلام می‌کنند چیزی که تاکنون از صدر تا پایین ستاد انتخابات کشور این موضوع را تایید نکرده اند. اما از ساعاتی پیش چند خبرگزاری کشوری مدعی شدند که از منابع آگاه به نتایج بررسی صلاحیت برخی نمایندگان که عمدتا اصلاح طلبان هستند، دست یافته اند.
در گزارش زیر عمده خبر‌های اعلام شده برای آگاهی مخاطبان از جدیدترین موارد اعلام شده آمده است از جمله واکنش پزشکیان و سکوت تاجگردون که تاکنون به خبر تایید صلاحیت خود هیچ واکنشی نشان نداده است.
منشا خبر‌های تایید صلاحیت
اولین و شاید جدی‌ترین خبر مربوط به تایید صلاحیت‌ها را خبرگزاری دولت اعلام کرد و آورد: یک منبع آگاه از تایید صلاحیت نمایندگان فعلیِ تهران توسط هیات نظارت شورای نگهبان برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.
این منبع آگاه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه هیات نظارت شورای نگهبان به مدت ۵۰ روز، کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان را انجام داده، تصریح کرد: بررسی‌ها به ایستگاه پایانی رسیده و علاوه بر تایید صلاحیت نمایندگانِ تهران، تعداد زیادی از داوطلبانی که در هیات اجرایی عدم صلاحیت یا عدم احراز شده بودند پس از بررسی اعتراض آن‌ها در هیات نظارت، صلاحیت آن‌ها تایید شده است که مسعود پزشکیان، محمدباقر نوبخت، علی مطهری و غلامرضا تاجگردون از جمله این چهره‌های سرشناس هستند.
وی افزود: بررسی پرونده‌ها بر اساس استعلام مراجع ذیصلاح و تحقیقات محلی به پایان رسیده و تاپایان امروز ۱۴ دی ماه هیات‌های نظارت شورای نگهبان به فرمانداری‌ها اعلام خواهند کرد و فرمانداران نیز ۱۵ و ۱۶ دی ماه نتیجه تائیدصلاحیت نهایی را به اطلاع داوطلبان خواهند رساند.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.
صلاحیت نوبخت توسط شورای نگهبان تایید شد
برنا مدعی شده است که شورای نگهبان صلاحیت محمدباقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه را تایید کرده است.
نوبخت از حوزه انتخابیه تهران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.
تکذیب گمانه زنی‌ها درخصوص تایید یا رد صلاحیت داوطلبان مجلس از حوزه دزفول
رییس ستاد جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان دزفول با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی درخصوص تایید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تمام این موارد تکذیب می‌شود چراکه هنوز لیستی از صلاحیت‌ها در حوزه انتخابیه دزفول اعلام نشده است.
فیصل مزرعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون هیچ لیستی درخصوص صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دزفول اعلام نشده و تمام موارد مطرح شده در فضای مجازی کذب است.
وی ادامه داد: پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌هایی که اخبار نادرست منتشر و جامعه را متشنج می‌کنند تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.
رییس ستاد جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان دزفول درخصوص زمان اعلام نتایج صلاحیت نامزد‌ها گفت: این نتایج امشب یا فردا صبح به فرمانداری دزفول اعلام می‌شوند.
مسعود پزشکیان تایید صلاحیت شد
خبرگزاری برنا از تایید صلاحیت مسعود پزشکیان توسط شورای نگهبان خبر داد.
بنا بر شنیده‌ها صلاحیت مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس شورای توسط شورای نگهبان تایید شد.
مسعود پزشکیان نماینده فعلی مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نیز حضورداشت. وی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت هشتم بود.
پزشکیان در داوزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز ثبت نام کرده است.
همه ۳۰ نماینده فعلی تهران تایید صلاحیت شده اند
یک منبع آگاه از تایید صلاحیت همه نمایندگان فعلیِ تهران توسط هیات نظارت شورای نگهبان برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد ۲۷ نماینده فعلی تهران صلاحیت شان توسط شورای نگهبان تایید شده است.
گفتنی است از ۳۰ نماینده فعلی تهران مصطفی میرسلیم، رضا تقوی و الیاس نادران در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام نکردند.
صلاحیت تاجگردون توسط شورای نگهبان تایید شد
برخی منابع خبری اعلام کردند که صلاحیت غلامرضا تاجگردون، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تایید شده است.
تاجگردون از حوزه انتخابیه گچساران در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

وی نماینده گپساران و باشت در دور گذشته بود که اعتبارنامه اش توسط نمایندگان مجلس تایید نشد و جای خود را به سید ناصر حسینی داد .

واکنش پزشکیان به خبر تایید صلاحیتش از سوی شورای نگهبان
مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به انتشار خبر تایید صلاحیتش در برخی رسانه‌ها گفت: بنده هم خبر تایید صلاحیتم را از طریق رسانه‌ها و برخی دوستان شنیدم و هنوز به شکل رسمی به من اعلام نشده است.
وی افزود: البته با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری انتظار می‌رفت که در بررسی صلاحیت‌ها شاهد برخی بازنگری‌ها باشیم. چساران در مجالس نهم و دهم بود.
نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان ۴ بهمن اعلام می‌شود
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور از نام‌نویسی ۵۱۰ داوطلب انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان خبر داد و گفت: نتایج احراز صلاحیت این افراد چهارم بهمن از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود و صلاحیت ثبت نام کنندگان در شورای نگهبان در حال بررسی است.
سخنگوی ستاد انتخابات: نتایج بررسی صلاحیت‌ها تا این لحظه به ما اعلام نشده است
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تا این لحظه نتایج از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور اعلام نشده است.
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتگو با فارس درباره ارسال نتایج بررسی صلاحیت‌ها گفت: هنوز نتایج از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور اعلام نشده است.
وی اضافه کرد: قرار بود تا امشب این نتایج به وزارت کشور و ستاد انتخابات اعلام شود، ولی تا این لحظه هنوز چیزی ارسال نشده است.
وی ادامه داد: در صورت ارسال نتایج بررسی صلاحیت‌ها، نتیجه یه استان‌ها اعلام خواهد شد.
بی خبری جوکار از نتایج بررسی‌ها
فارس نوشت: بر همین اساس گفت‌وگویی کوتاه با دکتر جوکار رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهکیلویه و بویراحمد داشتیم که در پاسخ می‌گوید این حرف‌هایی را که بعضی‌ها می‌گویند خود ما هم نشنیده‌ایم.
وی گفت: نتیجه را قرار است فردا شورای نگهبان از تهران برای ما بفرستد خود من هم هنوز هیچ نتیجه‌ای را دریافت نکرده‌ام متاسفانه بازار شایعات داغ شده است.
جوکار افزود: تاکنون ما هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم تصمیمی که ما گرفته‌ایم به تهران ارسال شده و می‌بایست در تهران جمع‌بندی و برای ما ارسال شود که هنوز چنین کاری انجام نشده است.
وی در پاسخ به این سوال که پس چرا مسئولان ستاد برخی از نامزد‌های انتخاباتی به صراحت اعلام می‌کنند که کاندیدای آن‌ها تایید شده است اظهار کرد: به شایعات توجه نکنید برخی شایعه و برخی هم گمانه زنی است.
این مسوول در پاسخ به این سوال که فردا چه موقع نتایج را به فرمانداری‌ها اعلام خواهید کرد گفت: معلوم نیست ممکن است فردا صبح یا فردا ظهر یا فردا شب این کار صورت گیرد بستگی دارد که چه زمان نامه برای ما ارسال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار