معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ایجاد خط مستقیم کشتیرانی کنگان - دمام به‌عنوان دروازه تجاری ایران و عربستان یک ضرورت است.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲ 10 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، علی باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان بوشهر، اظهار داشت: این استان ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس است که همسایگی با ۵ کشور حوزه خلیج‌فارس از دیگر ویژگی‌های این استان است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در استان بوشهر ۴۱.۳ درصد بوده که رتبه سوم کشوری و در کنترل تورم این استان جز سه استان برتر معرفی شده است، افزود: بوشهر رتبه سومی تولید ناخالص داخلی استان بوشهر در کشور دارد.

باستین عنوان کرد: استان بوشهر در سرانه درآمد کشور رتبه نخست را دارد و از ۷ صنعت ملی نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی هسته‌ای، سیمان، شناورسازی، تجهیزات، تأسیسات دریایی، ساخت سکو و عرصه محصولات شیلات برخوردار است.

وی، رتبه نخست استان بوشهر در تولید میگوی پرورشی کشور را از دیگر ویژگی‌های این استان برشمرد و خاطرنشان کرد: بوشهر رتبه سوم سطح زیر کشت و تولید خرما و جایگاه نخست در صادرات و رتبه سوم در واردات کالا در کشور است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با تشریح سیمای استان بوشهر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، خاطرنشان کرد: ۱۰ میدان نفتی دریایی و ۱۰ میدان خشکی، تولید ۱۴ درصد نفت کشور از ظرفیت‌های استان بوشهر است. این استان علاوه بر تولید ۷۴ درصد گاز، قطب تولید و صادرات محصولات پتروشیمی در کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به درخواست‌ها و پیشنهادات خود برای حل مشکلات صادرکنندگان و فعالان اقتصادی، گفت: استاندار بوشهر در کمیسیون‌های مشترک با کشور‌های همسایه در راستای توسعه مبادلات اقتصادی بر اساس توانمندی‌ها به‌عنوان عضو ثابت تعیین شود.

وی، تعیین بوشهر به‌عنوان استان معین تجاری با کشور‌های عربستان و بحرین با توجه به نزدیکترین استان با این کشورها، را از دیگر پیشنهادات دانست و گفت: ایجاد خط مستقیم کشتیرانی کنگان - دمام به‌عنوان دروازه تجاری ایران و عربستان یک ضرورت است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار