عسکری : در صورتی که سوخت این واحد تامین نشود علاوه بر بیکاری کارگران، خسارت به مواد اولیه وارد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵ 13 January 2024

در پی قطع سامانه تامین سوخت وزارت صمت ، کارگروه رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد ، با دستور کار تسریع در تامین سوخت واحد‌های تولیدی تشکیل جلسه داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، موسویان مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان در این نشست با اشاره به قطع یک هفته ایی سامانه برید وزارت صمت گفت: با قطع این سامانه واحد‌های تولیدی برای تامین سوخت با مشکلاتی مواجه شدند که می‌طلبد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.
معاون اقتصادی استاندارهم در این نشست گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تا زمان رفع مشکل سامانه برید، مستندات واحد‌های تولیدی با تایید و مهر دستگاه رسمی را مورد پذیرش قرار دهد.
عسکری همچنین با اشاره به لزوم گازرسانی به کارخانه شهدناب گفت: در حال حاضر خط کنسانتره خرما در این کارخانه راه‌اندازی شده که به جای سیب کنسانتره خرما تولید کند لذا شرکت گاز و پخش فرآورده‌های نفتی برای تامین سوخت مایع و گاز همکاری کنند تا این واحد که به تازگی به چرخه تولید بازگشته است با مشکلی مواجه نشود.
وی اضافه کرد: در صورتی که سوخت این واحد تامین نشود علاوه بر بیکاری کارگران، خسارت به مواد اولیه وارد می‌شود.
عسکری گفت: قرار بود استعلاماتی از شهرداری مادوان برای گازرسانی و تامین سوخت این کارخانه انجام شود، اما تاکنون این کارانجام نگرفته است.
سرمایه گذار کارخانه شهد ناب هم با اشاره به تولید ۸ و نیم تن کنسانتره خرما در این واحد تولیدی گفت: اگر مشکل تامین سوخت کارخانه حل نشود منجر به تعطیلی آن و بیکاری ۶۴ کارگر می‌شود.
دانشور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ تن خرما برای این واحد خریداری و در کارخانه موجود است گفت: مصرف سوخت روزانه این کارخانه ۲۴ هزار لیتر است که این میزان سوخت در اختیار ما قرار نگرفته است.
در ادامه این نشست عوارض مربوط به صادرات کارخانه سیمان مارگون مطرح شد که اعضای این کارگروه با تقسیط عوارض صادراتی این سرمایه گذار برای ۶ ماه موافقت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار