فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توقیف کشتی آمریکایی توسط ارتش، گفت: به تعبیر رهبر انقلاب «دوران بزن در رو تمام شده است»، در این قضیه نیز حقی از مردم کشور ضایع شده بود، آن‌ها با قلدری دزدی کرده بودند و بایستی این حق پس گرفته می‌شد؛ به همین جهت برابر با عرف قانون بین‌الملل عمل کردیم و آنچه را که گرفته بودند، پس گرفتیم.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ 15 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در آیین افتتاح سامانه «شبیه‌ساز بالگرد» در نیروی دریایی ارتش بوشهر در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اولین اولویت در نیرو‌های مسلح، تربیت و آموزش است؛ به ویژه اینکه همرزمان به آن مهارت لازم برسند که بتوانند ماموریت‌های ویژه انجام دهند و برای رسیدن به این هدف، به صرفه جویی در به کارگیری بالگرد نیاز بود.

وی افزود: قطعا بهترین وسیله آموزش شبیه‌ساز است و، چون این وسیله و صنعت را قبلا نداشتیم لذا همت صنایع وزارت دفاع پای کار آمد و امروز به بالاترین و بهترین شبیه‌ساز رسیدیم که در منطقه نظیر ندارد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه این دانش کاملا بومی است، گفت: تمام آن چه ساخته و نصب شده، دانش آن بومی است و توسط دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان با محوریت صنایع دفاعی کشور پیاده‌سازی و به عمل رسیده که می‌تواند در حوزه انواع شبیه‌ساز‌های پروازی استفاده شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هزینه ساخت این بالگرد شبیه‌ساز، گفت: به جهت تحریم کشور نمونه خارجی به ما داده نمی‌شد؛ اما با همتی که صورت گرفت با یک دهم هزینه شبیه‌ساز خارجی توانستیم آن را تولید کنیم، در صورتی که شبیه‌ساز‌های خارجی بسیار ساده و پیش پا افتاده آموزش‌های عمومی را می‌دهند در حالیکه امروز با این شبیه‌ساز بومی آموزش نظامی را انجام می‌دهیم.

امیردریادار ایرانی گفت: با روند جهت‌گیری کشور و مراکز صنعتی و حمایت‌های مردمی و لطف فرماندهی کل قوا، اهمیت دادن به جوانان نخبه امروز در نیرو‌های مسلح نهادینه شده و در همه محیط‌ها، چه پروازی چه سطحی و چه زیر سطحی به توانمندی خیلی بالایی به‌ویژه در حوزه بدون سرنشین دست پیدا کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توقیف کشتی آمریکایی توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: این کار نتیجه آموزش‌هایی بود که همرزمان در همه حوزه‌ها دیده بودند، به تعبیر رهبر انقلاب «دوران بزن در رو تمام شده است»، در این قضیه نیز حقی از مردم کشور ضایع شده بود، آن‌ها با قلدری دزدی کرده بودند و بایستی این حق پس گرفته می‌شد؛ به همین جهت برابر با عرف قانون بین‌الملل عمل کردیم و آنچه را که گرفته بودند، پس گرفتیم.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار