استاندار ایلام با تاکید بر تامین تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها و آزمایشگاه‌های مدارس این استان، خواستار فراهم کردن زمینه جذب ۱۷۶ نیروی مشاور در مدارس این استان شد.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 16 January 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام‌نیا  در همایش تجلیل از شوراهای آموزش و پرورش کشور با حضور وزیر کشور، وزیر آموزش و پرورش، استانداران سراسر کشور و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، با بیان اینکه پاداش مناطق جنگی فرهنگیان استان از سال ۶۷ تا سال ۸۶ پرداخت نشده است، اظهار داشت: این موضوع نه تنها مشکل آموزش پرورش بلکه مشکل استان است و تاکنون ۵ هزار شکایت در دیوان در این خصوص ثبت شده و در این راستا هر هفته، حساب مالی آموزش و پرورش استان بسته می‌شود.

استاندار ایلام یادآور شد: با برگزاری جلسات شوراهای آموزش و پرورش به صورت منظم که هر جلسه حداقل سه ساعت به طول می‌انجامد ۱۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی اختصاص یافته و مشکلات چاه آب هنرستان کشاورزی شهرستان چرداول در استان با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال برطرف شده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در استان و ضرورت افزایش تعداد مشاوران در استان، تاکید کرد: با توجه به شرایط استان، طبق بررسی‌های به‌عمل آمده ۱۷۶ نیروی مشاوره کمبود داریم چرا که به ازای هر ۱۱ دانش‌آموز باید یک ساعت مشاوره داشته باشیم.

بهرام‌نیا با اشاره به کمبود شدید سرانه‌ آموزشی، گفت: کمبود شدید سرانه‌ دانش‌آموزی با توجه به فقر مالی خانواده‌ها و عدم استطاعت مالی خانواده‌ها برای کمک به مدارس، یک مشکل است.

استاندار ایلام در پایان از وزیر آموزش و پرورش خواستار تامین تجهیزات مورد آزمایشگاهی و هنرستانی در استان ایلام شد./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار