استاندار اصفهان گفت: همه ظرفیت‌های بومی و داخلی استان برای همسویی با اهداف قانون جامع حمایت از معلولان و تسهیل اجرای آن به کار گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ 14 January 2024

سیدرضا مرتضوی در نشست با شماری از نمایندگان تشکل‌های معلولان استان افزود: بخشی از موانع اجرای قانون جامع حمایت از معلولان باید از سوی قانونگذار رفع شود که زمانبر است اما می‌توان با مکاتبه، پیگیری و تمرکز بر ظرفیت‌های درون استانی بر مشکلات فائق آمد و مُعطل نتیجه اقدام‌ها در بخش ملی نباشیم.

وی اضافه کرد: امکان اجرای فرازهای از قانون جامع حمایت از معلولان در استان اصفهان وجود دارد و در این زمینه ایجاد کارگروه معلولان با هدف تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت ضروری است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: همانطور که اکنون طرح‌های مهمی با تکیه بر ظرفیت‌های بومی و همبستگی در استان در حال انجام است، در حوزه معلولان و مطالبات آنان نیز می توان به اهداف مدنظر رسید.

وی تصریح کرد: باوجود آنکه قانون جامع حمایت از معلولان بسیار راهگشا خواهد بود؛ اما پشتیبانی از اجرای آن به‌درستی صورت نمی‌گیرد که در این زمینه تشکل‌ها باید از نمایندگان مجلس مطالبه کنند.

مرتضوی گفت: اختیارات مسوولان استانی در این بخش باید فراگیر و تسهیل شود اما این موضوع هنوز محقق نشده است.

استاندار اصفهان افزود: موضوع دیگر این است که فرایندی برای رصد مسوولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی وجود ندارد؛ در حالی که این بخش باید به خدمت جامعه بیاید اما در حوزه معلولان این اتفاق نیفتاده که نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی خاطر نشان کرد: ماموریت‌ها و مسوولیت‌های سازمان بهزیستی وسیع است، از این رو حمایت از معلولان باید در سازمان‌های دیگر نیز اتفاق بیفتد و آنان نیز در این بخش نقش آفرینی کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار