معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال تحصیلی جاری حدود ۲۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در کودکستان‌های استان آموزش می‌بینند.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 16 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، نصرت‌الله محمودی گفت: تطبیق مجوز تاسیس و فعالیت کودکستان‌ها از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است که دریافت مجوز فعالیت برای کودکستان‌های چهارمحال و بختیاری به تازگی آغاز شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۰۰ کودکستان در استان زیرمجموعه آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: تا کنون ۸۳ درصد کودکستان‌های استان تطبیق مجوز تاسیس را انجام داده‌اند و مابقی تا پایان سال انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: با فعال شدن سازمان ملی کودک، از سال گذشته فعالیت تمام مهد‌های کودک و پیش‌دبستانی‌هایی که زیر نظر بهزیستی بودند امسال با عنوان کودکستان زیر نظر آموزش و پرورش قرار گرفته اند.

محمودی اظهار داشت: طی سال تحصیلی جاری حدود ۲۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در کودکستان‌های استان آموزش می‌بینند.

وی به آغاز راهبری و نظارت بر کودکستان‌های استان اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۴۹ شیوه‌نامه ساماندهی و مدیریت امور اجرای کودکستان‌ها، نظارت عالی بر این واحد‌ها بر عهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و نظارت میدانی و اجرایی بر امور کودکستان‌ها، از جمله محتوا و فعالیت‌های تربیتی آموزشی، اداری، شهریه و امور مالی، فضا و تجهیزات، ظرفیت ثبت‌نام بر عهده امور منابع انسانی و قراردادهاست.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در فرایند راهبری و نظارت تحولی بر کودکستان‌ها از ظرفیت کارشناسان آموزش پیش‌دبستانی و ابتدایی، راهبران آموزشی و تربیتی، سرگروه‌های آموزشی و آموزگاران بازنشسته مناطق آموزشی استان در قالب تیم‌های راهبری و نظارت استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار