مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: بیش از ۱۵۰ هزار ایثارگر در بدنه آموزش و پرورش اعم از خانواده شهدا، خانواده جانبازان و فرزندان رزمنده‌ها هستند.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 17 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، زهرا مظفر، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران صبح امروز در حاشیه سفر سه روزه مشاوران وزرای دولت سیزدهم به استان بوشهر، در گفتگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی، اظهار داشت: آموزش و پرورش تنها دستگاهی بود که حضرت امام (ره) در سال ۱۳۵۹ دستور دادند به منظور خدمات‌رسانی و پشتیبانی از وسایل آموزشی و تربیتی فرزندان شهدا مدارس شاهد تاسیس شود. از آن زمان تاکنون بیش از ۱۳۶۰ مدرسه شاهد در سراسر کشور تاسیس شده و حدود ۲۸۲ مدرسه ایثارگران داریم که ایثارگران ما در آنجا مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: در راستای خدمات‌رسانی به ایثارگران جامعه فرهنگی، بیش از ۱۵۰ هزار ایثارگر در بدنه آموزش و پرورش داریم که اعم از خانواده شهدا، خانواده جانبازان و فرزندان رزمنده‌ها هستند که در جامعه تعلیم و تربیت مشغول خدمت‌رسانی هستند و جزو جامعه هدف ما هستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان طرح‌های در دست اقدام امور شاهد و ایثارگران برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر، تصریح کرد: برنامه‌هایی که آموزش و پرورش برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر، بر اساس ابلاغ دولت، از محل بند (و) تبصره ۹ آیین‌نامه بودجه سال ۱۴۰۲ و آیین‌نامه اجرایی این بند (و) که یک درصد از اعتبارات کل دستگاه‌ها به توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دارد که در آنجا بیش از ۳۰ برنامه اعلام کردیم.

وی ادامه داد: از جمله اجرای طرح سپاس در راستای تکریم و تجلیل خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری اردو‌های فرهنگی و تربیتی، مجلدسازی و مستندسازی خاطرات ایثارگران و همینطور برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده، اردو‌های زیارتی و سیاحتی راهیان نور که هم برای دانش‌آموزان و هم فرهنگیان طراحی می‌شود. همه این‌ها برنامه‌های آموزش و پرورش به منظور تجلیل، توسعه و تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور هستند.

مظفر اضافه کرد: آموزش و پرورش با ظرفیت گسترده‌ای اعم از ۷۳۰ منطقه آموزشی و بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه‌ای که در اختیار دارد فقط در یک فعالیت، مثلا فعالیت برگزاری جشنواره و یادواره شهدا، تنها دستگاهی است که در سال، حداقل در هر مدرسه یک یادواره برگزار می‌کند، یعنی بیش از ۱۰۰ هزار یادواره برگزار می‌شود و این اتفاقات بی‌نظیری است که فقط آموزش و پرورش می‌تواند با توجه به ظرفیتی که دارد آن‌ها را رقم بزند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار