کد خبر: ۱۱۵۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 21 January 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات آذربایجان غربی با تاکید بر برنامه‌ریزی سریع برای کاهش آمار تصادفات در استان، افزود: طبق آمار منتشره، متاسفانه ۵۸۴ نفر امسال در تصادفات درون و برون شهری در آذربایجان‌غربی فوت شدند.

وی با اشاره به اجرای راهکار‌های فرهنگی و آگاهی بخشی برای کاهش تصادفات، خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی استان، این موضوع بررسی شده و تمامی ظرفیت‌های اطلاع رسانی در این زمینه به کار گرفته شود.

استاندار آذربایجان غربی به توجه پلیس و شهرداری‌ها به تولید محتوای فرهنگی درخصوص قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ایمن نیز اشاره کرده و افزود: فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در استان رقم بالایی بوده و تبعات جبران ناپذیری در خانواده‌ها و جامعه دارد.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه در زمینه فرهنگ سازی برای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی خلاء وجود دارد، اضافه کرد: نیازمند سرمایه گذاری سریع و اثر گذار در این راستا هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه هوشمندسازی و ارتقای سطح نظارت‌ها، نقش بازدارندگی بالایی در کاهش تصادفات دارد، لازم است در بودجه سال ۱۴۰۳ اعتبار ویژه‌ای برای دوربین‌های نظارتی بویژه در شهرستان ارومیه در نظر گرفته شود.

استاندار آذربایجان غربی به برنامه‌های کوتاه مدت در استان برای تکمیل زیرساخت‌ها در زمینه کاهش تصادفات نیز اشاره کرده و اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف در زمینه ترافیک شهر ارومیه، اقدامات و تدابیر لازم را بیاندیشند تا شهروندان در این زمینه با چالشی مواجه نشوند.

معتمدیان افزود: ایجاد انضباط شهری لازمه آسایش شهروندان بوده و مردم با مشاهده روان سازی ترافیک، با مسئولان همراهی خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار