معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز از انجام 38 هزار و 589 معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد 25 هزار و 694 وسیله نقلیه در مرتبه اول قبول شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴ 22 January 2024

به گزارش «تابناک البرز» میثم قدمی از انجام 38 هزار و 589 معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد وسیله نقلیه، هشت هزار و 577 خودرو مردود، 25 هزار و 694 وسیله نقلیه در مرتبه اول و پنج هزار و 913 خودرو پس از اصلاح قبول شده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه نسبت قبولی‌ها در این بازه زمانی نسبت به سال قبل آن، 1.1 درصد افزایش داشته است، افزود: مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین هر ماه توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مورد بازدید قرار می‌گیرند و روند آزمون‌ها و وضعیت دستگاه‌ها بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، سنگین، نیمه‌سنگین و موتورسیکلت موظف هستند در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام کنند، افزود: هدف از فعالیت مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها و افزایش ایمنی تردد خودروها است.

معاون حمل ونقل اداره‌کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در این استان فعالیت دارند، گفت: از این تعداد یک مرکز در شهرستان کرج، یک مرکز در شهرستان اشتهارد و یک مرکز در شهرستان نظرآباد به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار