معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: قضات دادگاه‌های خانواده استان پرونده‌های طلاق را به سمت صلح و سازش هدایت کنند و تا جای ممکن از پاشیده شدن بنیاد خانواده جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱ 24 January 2024

تابناک خوزستان: به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان ، علیرضا باوی روز چهارشنبه با تاکید بر حفظ بنیاد خانواده با کمک مشاوره و آموزش به زوجین بیان کرد: اولویت اول در محاکم خانواده، رفع اختلاف و ایجاد سازش میان زوجین است و این اقدام در راستای تحکیم خانواده، حفظ روحیه فرزندان و تربیت صحیح نسل آینده در محیط صمیمی خانواده انجام می‌شود.

وی گفت: در پرونده‌های مربوط به حوزه خانواده اگر زوجین در هر زمان از روند رسیدگی به پرونده به صلح و سازش برسند، علاوه بر مختومه شدن یک یا چند پرونده در دادگستری، از اختلافات خانوادگی بعدی نیز پیشگیری می‌شود.

باوی ادامه داد: در کنار یک پرونده طلاق، معمولا پرونده‌های متعدد دیگری از جمله مطالبه نفقه، مهریه و یا نحوه ملاقات با فرزند تشکیل می‌شود و خانواده‌ها را درگیر مسائل متعدد می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: توانمندسازی قضات و مشاوران دستگاه قضا برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های طلاق در کاهش این اتفاق در خانواده‌ها بسیار کمک می‌کند.

باوی افزود: دادگاه‌های خانواده با چالش‌های دیگری همچون تقاضای حکم رشد در سنین پایین برای ازدواج و یا اخذ وام ازدواج یا طلاق‌های صوری روبرو هستند که باید برای این موارد چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان پیش از این با اشاره به فعالیت رسمی ۱۴ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده مجوزدار در استان گفت: گسترش و تقویت این مراکز در سطح استان، از جمله رویکردهای مهم این اداره کل است.

همچنین معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: طی ۶ ماه نخست امسال ۹۱۰ زوج خوزستانی با بهره‌گیری از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی به کانون خانواده بازگشتند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار