فرماندار ابهر گفت: برای حل مشکل آب در برخی صنایع با بخش خصوصی قراردادی ۳۲۰ میلیاردی برای تکمیل پروژه فاضلاب شهر ابهر و استفاده از پساب آن در صنعت بسته شده است.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸ 28 January 2024

به گزارش تابناک زنجان، احمد ذوالقدر، فرماندار ابهر امروز در گفتگو با فارس به ارائه توضیحی از ظرفیت‌های صنعتی این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: بیش از ۲۶۰ واحد صنعتی در ابهر مستقر است که بیش از ۲۰ واحد آن شرکت‌های صادراتی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت ایریکو، پارس حیات، پاک حیات و همچنین گلخانه تازه تأسیس هیدج اشاره کرد.

فرماندار ابهر با اشاره به اینکه ۴۲ درصد کل صنایع استان در شهرستان ابهر واقع شده است، اضافه کرد: شهر هیدج نیز قطب تولید کفش بچگانه در کشور به شمار می‌رود و بیش از ۶۰ واحد بوجاری نیز در شهرستان ابهر فعالیت دارد.

وی با اشاره به تعطیلی برخی از واحد‌های تولیدی در شهرستان ادامه داد: با تلاش‌های انجام‌گرفته از ۱۲ واحد تولیدی تعطیل خوشبختانه ۶ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه سیاست‌هایی که دولت در سطح کشور دنبال می‌کند به طبع آن در سطح شهرستان نیز اجرا می‌شود، افزود: علاوه بر داشتن اهتمام جدی در زمینه احیای واحد‌های تولیدی حل مشکلات موردی نیز در دستور کار قرار دارد.

فرماندار ابهر با تاکید بر اینکه روز سه‌شنبه در شهرستان به بررسی مسائل و مشکلات مربوط به صنعت اختصاص دارد، ادامه داد: علاوه بر این موضوع اگر سرمایه‌گذاران مشکلاتی داشته باشند به حل این مشکلات به‌صورت شبانه‌روزی ورود می‌کنیم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های شهرستان استقرار صنایع آب‌بر با توجه به بحرانی‌بودن وضعیت دشت ابهر است، توضیح داد: برای حل این مشکل با بخش خصوصی قراردادی ۳۲۰ میلیاردی برای تکمیل پروژه فاضلاب شهر ابهر و استفاده از پساب آن در صنعت بسته شده است.

ذوالقدر با تاکید بر اینکه خوشبختانه در سایه پیگیری‌های انجام شده و به لطف مسئولان خوشبختانه گره‌های بسیار بزرگی در شهرستان گشوده شده است، خاطر نشان کرد: برای خدمت به مردم ابهر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار