مدیر کل تعاون روستایی ایلام:
مدیر کل تعاون روستایی ایلام گفت: استان پایلوت اجرای طرح توانمند سازی تعاونی های تولید در کشور شد.
کد خبر: ۱۱۵۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ 04 February 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حمیدر شکری با اعلام این خبر اظهار داشت: در جلسه شورای راهبری طرح توانمند سازی تعاونی های تولید که در اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری احیاء و توسعه و طرح سامانه رودخانه های مرزی و گرمسیری کشور با حضور نمایندگان وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بر گزار گردید، اجرای طرح توانمندسازی تعاونی های تولید در بخش کشاورزی استان که با هدف بهره برداری بهینه از منابع آب و افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی در دست اقدام تعاون روستایی استان می باشد، بعنوان طرح پایلوت کشور انتخاب گردید.

وی افزود: انسجام دادن به تشکل های تعاونی تولید استان، به روز کردن تشکیلات آنها و پایکار بودن این تعاونی ها، استان ایلام را پیش قدم در اجرای این پروژه نسبت به سایر استان ها نموده است.

مدیر کل تعاون روستایی ایلام گفت: این طرح در ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی استان با عنوان طرح احیا و توسعه کرخه ایلام و ۳۰ هزار هکتار از اراضی رودخانه های مرزی و سامانه گرمسیری در حال پیگیری و اجرا می باشد.

شکری در پایان عنوان کرد: تعاون روستایی استان مصمم است تا با اجرای کامل این طرح، تحولی در صنعت کشاورزی استان بویژه کنترل مدیریت بهینه تحویل و توزیع حجمی آب کشاورزی در سطح مزارع آبی و با استفاده از الگوی کشت مناسب ایجاد نماید./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار