معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: حدود سه دهه از حمایت‌ها نسبت به رشد و بالندگی عرصه علم و دانش بنیان سپری می‌شود و هم اکنون باید تاثیرات این حمایت‌ها در زندگی مردم احساس شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 03 February 2024

به گزارش تابناک مرکزی،روح الله دهقانی فیروز آبادی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح ازن زنی با فناوری نانو حباب ازن در تصفیه خانه آب شهر ساوه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب حداقل در ۲۰ سال گذشته به صورت ویژه جنبش‌های نرم‌افزاری و علمی را پیگیری می‌کنند و به تبع آن در سه دهه گذشته مردم بارها شعارهای برتری‌های علمی و فناور را شنیده‌اند که هم اکنون نیازمند آن است که مردم اثر و بستر این حمایت‌ها را در زندگی خود احساس کنند.

وی ادامه داد: در تمامی حوزه‌های صنعت آب و فاضلاب و مدیریت بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع آب، جریان علم و فناوری به عنوان یک رویکرد وزارت نیرو در اولویت قرار دارد و باید این جریان فناورانه تا ۳۵ درصد افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها را در پی داشته باشد و به تمامی حوزه‌ها سرایت کند.

وی افزود: هم اکنون در کشور ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان فعالیت دارند که به جز عرصه‌های غذا و تجهیزات صنایع، عمده‌ترین دستاورد آنها تامین ۹۰ درصدی داروی مورد نیاز و ۴۰ درصدی تجهیزات مورد نیاز پزشکی از جمله دستاوردهای آن است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به اینکه طرح ازن زنی با فناوری نانو حباب ازن در تصفیه خانه آب شهر ساوه به عنوان بزرگترین طرح ازن زنی جهان است ‌که توسط شرکت‌های دانش بنیان کشور اجرا شده است، افزود: اگر این دستاوردها به خوبی بازگو شود به طور قطع خود مردم مهمترین حامیان از رشد، توسعه و پیشرفت علمی کشور خواهند شد.

وی اضافه کرد: این طرح، محصول دانش بنیانی است که در نتیجه علم و فناوری فرزندان این کشور اجرا شده و در زندگی تمام مردم یک شهر وجود دارد و در کیفیت آب شرب، مردم آن را احساس می کنند .

وی افزود: این طرح علاوه بر کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی حدود ۲ تا سه برابر بهره‌وری را افزایش داده است، یادآور شد: امید است که جریان استفاده از فناوری در وزارت نیرو به همه حوزه‌ها سوق داده شود تا همه مناطق کشور که نیازمند این خدمت هستند نیز از آن بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار