نماینده ویژه رییس جمهور:
رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور گفت: گفتمان دولت سیزدهم برقراری عدالت و مبارزه جدی با فساد است.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷ 06 February 2024

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام «حسن درویشیان» عصر سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در سالن غدیر استانداری این استان در اراک، افزود: مردم کشور شایسته خدمت بی‌منت هستند و گفتمان دیگر دولت سیزدهم، مردمی بودن و مبتنی بر گفتمان ترسیم شده امام راحل و رهبری است.

وی بیان کرد: مردم کشور شایسته بیش از خدماتی هستند که تاکنون به آنها ارایه شده، اما همین خدمات انجام شده در دولت سیزدهم در برخی از حوزه‌ها نسبت به قبل قابل مقایسه نیست.

رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور ادامه داد: برخی از کارهایی که در جامعه به موقع انجام نمی‌شود یا اصلا انجام نمی‌شود و یا بد انجام می‌شود به دلیل عدم اطلاع کافی از قوانین و مقررات و ضوابط است.

حجت‌الاسلام درویشیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی کشوری است که تراکم قانون دارد، عنوان کرد: نیاز است قوانین در بخش‌های مختلف مورد مطالعه دقیق قرار گیرد.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، حکیمانه وضعیت موجود، فعالیت‌ها و خدمات نظام را تشریح و راهکارها و اقدامات لازم را برای آینده نظام و حاکمیت ترسیم کرده‌اند که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور ادامه داد: لازمه عدالت مبارزه با فساد است و این مهم محقق نمی‌شود، مگر در راستای مبارزه با فساد به طور جدی و در همه ابعاد پیشگیری و مقابله شود.

حجت‌الاسلام درویشیان اظهار کرد: رییس جمهور از ابتدای فعالیت خود با این‌ نگاه و رویکرد وارد عرصه قوه مجریه شد و گفتمان عدالت و مبارزه با فساد را سرلوحه خود قرار داده است.

وی گفت: رییس جمهور در ۲۴ شهریور سال ۱۴۰۰، اصول ۱۲گانه پیشگیری و مبارزه با فساد را ابلاغ کرد اما به این امر اکتفا نشد و در سند تحولی دولت هم این موضوع مورد توجه قرار گرفت و ۹۰ اقدام در بازرسی ویژه برای تحقق اصول ۱۲ گانه تبیین شد.

رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور افزود: در حوزه مبارزه با فساد تاکنون هیچ رییس جمهوری در کشور نماینده ویژه نداشته و این مهم در دولت سیزدهم و برای نخستین بار مورد توجه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام درویشیان عنوان کرد: مردم بعد از چند دهه از عمر با برکت جمهوری اسلامی، انتظار ندارند که فسادی در جامعه رخ دهد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که فساد در کشور سیستمی نیست، اما در همین گوشه و کنار و حتی یک مورد آن هم زیاد است.

وی با بیان اینکه، رییس جمهوری همواره و در نشست‌های مختلف بر فسادستیزی و عدالت خواهی تاکید ویژه دارند، گفت: هر چه اقدامات شفاف در معرض عموم قرار گیرد، باعث جلوگیری از فساد می‌شود.

رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور ادامه داد: دولت در راستای شفاف‌سازی سال گذشته یک‌هزار صورت‌های مالی شرکت‌ها را به همراه بانک‌ها بارگذاری کرد.

حجت‌الاسلام درویشیان بیان کرد: لایحه‌ای نیز در خصوص مدیریت تعارض منافع به مجلس ارسال کرد که امید است نهایی شود.

وی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و نظارت همگانی یکی دیگر از اصول در راستای مبارزه با فساد است.

رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور افزود: حمایت از فعالیت سالم و افزایش تولید یکی از نیازهای امروز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام درویشیان بیان کرد: شایسته‌گزینی از دیگر ضروریاتی است که به صورت مستمر از سوی رییس جمهور مورد تاکید است.

وی گفت: مسئولین کشور مشورت‌ می‌گیرند، اما در نهایت تصمیم و انتخاب را خود می‌گیرند و باید مراقب باشند تحت هیچ فشاری انتصابی انجام ندهند و تنها افراد شایسته و با گفتمان دولت سیزدهم را برگزینند.

رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور ادامه داد: افرادی که توانایی انجام کاری ندارند نباید مسئولیت بگیرند و به گفته مقام معظم رهبری و بزرگان دینی این اقدام حرام شرعی است.

حجت‌الاسلام درویشیان اظهار کرد: رفع بسترهای فساد از اهمیت ویژه برخوردار است و دستگاه‌های نطارتی در دولت و خارج از دولت این بسترها را شناسایی کرده و نسبت به برخی از آنها اقداماتی را انجام شده است.

وی گفت: قاچاق از فسادهای شایع است که در زمینه مبارزه با این معضل نیز اقداماتی انجام و لایحه‌ای به مجلس ارایه شده است.

رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور ادامه داد: تحرک و تلاش دولت مشهود است و تاکنون ۴۵ سفر استانی توسط رییس جمهور و اعضای دولت رخ داده که این آمار بی‌نظیر است و تاکنون سابقه نداشته است.

حجت‌الاسلام با بیان اینکه رییس جمهور از زمان فعالیت خود تاکنون ۲۰ سفر مهم به سایر کشورها داشته، گفت: برخی از وزرای دولت در ۲ سال و نیم گذشته، ۱۶۰ سفر داشته‌اند.

وی تاکید کرد: شاید یکی از ضعف‌های دولت عدم اطلاع رسانی کافی در خصوص اقدامات است که باید پیوست رسانه‌ای در اطلاع‌رسانی اقدامات مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور اضافه کرد: بهره‌مندی از تجارب استان‌های دیگر در موضوعات مختلف باید مد نظر قرار گیرد و نوآوری‌ها به اشتراک گذاشته شود.

حجت‌الاسلام درویشیان تصریح کرد: همه باید برای هر اقدام و هر هدفی برنامه اجرایی لازم را طراحی و زمان بندی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: استان مرکزی به دلیل انتصاب به امام راحل به نام استان آفتاب نامگذاری شده و یکی از استان‌هایی است که اجداد رهبر معظم انقلاب در آن قرار دارد.

وی افزود: انتصاب استان مرکزی به امامین انقلاب مایه افتخار برای مردم این استان است اما همین امر سبب افزایش مسئولیت بیشتر برای آنها و مسئولان استان مرکزی می‌شود.

رییس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور در بدو ورود به اراک به مقام شهیدان شهر امیرکبیر ادای احترام کرد، سپس به طور همزمان پروژه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی و دهیاری‌های شهرستان اراک را افتتاح کرد و از ساختمان کشت بافت گیاهی مرکز تحقیقات کشاورزی بازدید کرد.

افتتاح ساختمان اداره‌کل ثبت اسناد استان مرکزی، سخنرانی در جشن دهه فجر و بازدید از موسسه رازی، برنامه‌های پیش‌بینی شده دیگر در این سفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار