هماهنگ کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک از اهدای اعضای نوجوان ۱۷ ساله محلاتی به چند بیمار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ 06 February 2024

به گزارش تابناک مرکزی،سمیه قادری اظهار داشت: « امیرحسن غفاری» نوجوان محلاتی پس از عارضه حاد مغزی به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک منتقل شد و برخلاف تلاش فراوان تیم درمان، در سیزدهم بهمن ماه جاری دچار مرگ مغزی شد.
وی ادامه داد: خانواده سخاوتمند وی با ایثار و شهامت رضایت خود را مبنی بر اهدا اعضای عزیزشان اعلام کردند و با این اهدا به چندین نفر جان دوباره بخشید.

هماهنگ کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه هر انسانی می تواند با اهدا عضو خود، جان هشت نفر را با اعضای اصلی و ۵۳ نفر را با نسوج نجات دهد، افزود: سالیانه هزاران نفر منتظر دریافت عضو برای زندگی دوباره هستند.

قادری توضیح داد : در هر ۲ ساعت، یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می‌دهد و در هر ده دقیقه یک نفر به لیست انتظار اضافه می شود.

وی ضمن قدردانی از خانواده زنده یاد «امیر حسین غفاری» گفت: اعضای بدن این نوجوان شامل، کبد و کلیه ها، پانکراس جانبخش چند بیمار نیازمند پیوند شده و به انتظار رنج آور آنها پایان داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار