مدیر کل صمت لرستان با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ واحد صنعتی استان احیا شد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون همچنین ۱۵ واحد صنعتی راکد احیا شده که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به احیای شرکت خودروسازی بروجرد پس از ۶ سال تعطیلی اشاره کرد.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱ 09 February 2024

به گزارش تابناک لرستان، بهمن جعفری شامگاه پنج‌شنبه در برنامه تلویزیونی شبکه لرستان با گرامی‌داشت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در دولت سیزدهم برای صاحبان فعالان اقتصادی تمامی مجوز‌ها از طریق درگاه ملی صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مهم در راستای شفافیت‌سازی، کاهش زمان و همچنین جلوگیری از فساد و امضا‌های طلایی مجوز‌ها در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به ساماندهی منابع مالی این مجموعه، تصریح کرد: تمامی منابع مالی از جمله تبصره‌ها، تکلیفی‌ها، رونق تولید، زنجیره تامین، صادرات و ... به سمت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام هدایت شد.

جعفری بیان داشت: طی ۲ سال اخیر طرح‌های خوبی از جمله طرح توسعه داروسازی اکسیر، طرح توسعه نساجی، شرکت فولاد پاسارگاد، سنگبری مدرن و ۱۲ طرح پیشران و اثرگذار را داشته‌ایم.

وی، لاستیک‌سازی ازنا، استیل کورد، فروسیلیس، صنایع شمش منیزیوم، طرح توسعه شرکت ماشین سازی لرستان را از جمله طرح‌های شروع شده در دولت سیزدهم برشمرد.

مدیرکل صمت لرستان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیاردی تومانی ایمیدرو در طرح‌های صنعتی استان، تصریح کرد: در حوزه زیرساخت‌های معدنی نیز ایمیدرو فعالیت‌های خوبی داشته است.

جعفری با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ واحد صنعتی استان احیا شد، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون همچنین ۱۵ واحد صنعتی راکد احیا شد که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به احیای شرکت خودروسازی بروجرد پس از ۶ سال تعطیلی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در ۹۳ جلسه ستاد تسهیل که طی ۲ سال گذشته برگزار شده، مشکلات ۶۳۴ واحد صنعتی مطرح شد که تا کنون ۵۲۳ مورد از مصوبات بالغ بر ۲۸ درصد مصوبات عملیاتی شده است.

مدیرکل صمت لرستان از وصول ۶ برابری حقوق دولتی در حوزه معدن خبر داد و گفت: ساماندهی معادن در بستر کاداستر، صدور ۱۲ پروانه بهره‌برداری و احیای ۸ معدن مقیاس کوچک از جمله فعالیت‌های ۲ سال اخیر بوده است.

جعفری با اشاره به ظرفیت استان در حوزه کربنات کلسیم، دارو، فروسیلیس، آهک هیدراته و کاغذ از سنگ، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از خام فروشی و ارزش افزوده و زنجیره تولید، طرح‌های زنجیره تکمیل را در اولویت داریم.

وی بیان داشت: در استان ۲۰۰ معدن وجود دارد که ۱۵۰ واحد آن فعال و بیش از ۱۸ نوع ماده معدنی تولید می‌شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار