مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از راه‌اندازی مرکز فرهنگی‌ هنری فراگیر ویژه معلولان کودک و نوجوان در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 20 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران،قاسم عزیززاده‌گرجی در جلسه شورای فرهنگی این کانون با اشاره به افزایش امکانات و خدمات کانون پرورش فکری استان به کودکان و نوجوانان دارای معلولیت‌های جسمی از راه‌اندازی مرکز فراگیر در مازندران خبر داد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این مرکز می‌تواند بخشی از مطالبات به حق خانواده‌های معلولان را رفع کند، افزود: راه‌اندازی مراکز فراگیر کانون فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان دارای شرایط ویژه است که آنان را در جهت افزایش امید و رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی یاری می‌کند.

گرجی اظهار داشت: در مراکز فراگیر، کودکان و نوجوانان دارای شرایط ویژه اعم از نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی در کنار دیگر اعضای کانون از فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون استفاده می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران تصریح کرد: پس از بحث و بررسی به‌عمل آمده در نخستین گام مقرر شد تا با توجه به زیرساخت‌های موجود، مرکز شماره دو ساری به عنوان نخستین مرکز فراگیر در مازندران تجهیز شده و آماده ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان معلول شود.

وی گفت: قرار است با توجه به شیوه‌نامه و اساسنامه مرکز فراگیر که از سوی ستاد مرکزی کانون پرورش فکری ارسال شده با هماهنگی و همکاری مسئولان اداره‌کل بهزیستی و اداره مدارس استثنایی استان با لحاظ کردن استانداردهای لازم نسبت به ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان معلول و استثنایی اقدام شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار