وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی واقع‌بینانه من این است که طی ۲ تا ۳ سال آینده وضعیت اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی برسد.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸ 11 February 2024

به گزارش تابناک لرستان، سید صولت مرتضوی عصر امروز در حاشیه افتتاح مرکز فنی‌وحرفه‌ای خواهران این شهرستان، اظهار کرد: حماسه حضور مردم رشید و بزرگوار ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را گرامی می‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: لرستان مزیت‌های بسیار مطلوبی از جمله کشاورزی، صنعت گردشگری، صنایع دستی صنعت و معدن و ذخایر نفتی و فلزی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ایجاد آموزش‌‌های مناسب برای بسترسازی اشتغال تاکید و تصریح کرد: در سازمان فنی‌وحرفه‌ای، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و هنرستانی فنی‌وحرفه‌ای گرایش‌ها به سمت سفارش محور و بازار محور رفته است.

مرتضوی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۴ میلیون نفر در کشور به صورت دوره‌ای آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند، افزود: این نشان از ریل‌گذاری به سمت آموزش دارد.

وی بیان داشت: ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه شهرک‌های صنعتی در دستور کار دولت قرار گرفته، به‌نحوی که در نقاط مختلف کشور زیرساخت‌های خوبی برای صنایع سنگین و نیمه سنگین وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حوزه آموزش و زیرساخت‌های اشتغال، کمبود منابع نداریم، افزود: در این راستا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه لحاظ شده است.

مرتضوی ادامه داد: این اعتبار برای کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل هزینه شده که تعداد زیادی از کارگاه‌های لرستان نیز مشمول آن شده است.

وی گفت: پیش‌بینی واقع‌بینانه من این است که طی ۲ تا ۳ سال آینده وضعیت اشتغال در ایران به استانداردهای جهانی برسد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار