سرلشکر رحیم‌صفوی: قدرت جدید در آسیا با محوریت ایران شکل گرفت
مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه آمریکایی ها در این دو لشگرکشی دو دشمن ما در شرق و غرب را سرنگون کردند گفت: این به نفع ایران شد اما در عراق و افغانستان آمریکایی‌ها ظلم‌ها و ستم‌های بسیاری کردند.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴ 12 February 2024

سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی دقایقی قبل در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن یزد اظهار داشت: امروز خرسندم که در جمع پرصلابت مردم قهرمان یزد حضور داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: بنده وکیل هستم از طرف مقام معظم رهبری که سلام ایشان را به تک تک مردم این استان و تمامی شهرستان‌های آن برسانم.

رحیم‌صفوی بیان کرد: در 22 بهمن سال 90 در همین مکان با مردم یزد صحبت کردم و هم اکنون بعد از گذشته 12 سال، یزد گسترش پیدا کرده و پیشرفت شهر یزد کاملا مشهود است.

وی با بیان اینکه حماسه پرافتخار حضور مردم یزد به همراه حماسه پرافتخار و میلیونی ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن در روز نخست ماه شعبان نشان دهنده ظرفیت پایان ناپذیر حمایت مردمی از نظام جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: این راهپیمایی مردم یزد در مقابل دیدگاه صدها خبرنگار داخلی و خارجی و زیرپوشش ماهواره‌ها، پیام روشنی را برای دوستان ایران و انقلاب اسلامی در سراسر جهان و البته برای دشمنان خواهد داشت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری مردم یزد را مردمی سخت کوش و صبور دانست و گفت: این مردم تمامی تحلیل‌های سیاستمداران دنیا را کاملا از بین می‌برند که چگونه با وجود مشکلات مردم اینگونه در صحنه‌هستند و امیدواریم که مسئولان هم همینگونه در صحنه حضور داشته باشند و مشکلات مردم را رفع کنند.

رحیم‌صفوی  با بیان اینکه در استان یزد انسجام، هوشمندی و پرکاری در میان مسئولان یزد وجود دارد گفت: ثروت اصلی یزد تدین، سختکوشی، خردمندی و هوش بالای مردم یزد است و مطمئن هستم که استان یزد در برنامه هفتم توسعه، به صورت بسیار رشد یابنده و بالنده پیشرفت خواهد کرد و از معضلات کنونی عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حضور آگاهانه، اتحاد و بیداری مردم و مسئولان استان یزد نشان دهنده عزم و اراده برای عبور از وضعیت فعلی و تغییر به وضعیت مطلوب است و خصوصا حضور مردم در سرنوشت سازترین برنامه چهارسال آینده یعنی انتخابات یازدهم اسفندماه بسیار مهم است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حضور مردم یزد با این شکوه در راهپیمایی 22 بهمن یک بار دیگر اقتدار و عظمت انقلاب و ایستادگی مردم یزد را در سراسر جهان به نمایش گذاشت و این پیام را به بدخواهان جهان می‌رساند که مردم ایران با حضور خود در تمام صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی و امنیتی مانع از تحقق اهداف دشمن خواهند شد.

رحیم‌صفوی گفت: حضور مردم در صحنه همیشه حرف اول و آخر را می‌زند و همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس با عزم راسخ، سرنوشت تمامیمت ارضی، استقلال و آزادی ایران اسلامی را رقم زدید، پس از 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هم اکنون هم همین مسیر و راهپیمایی، مسیر استقلال، پیشرفت و عبور از وضعیت فعلی را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه امیدواریم که خداوند متعال عنایت خودش را بر مردم صبور یزد و ایران بیفزاید گفت: مردم همیشه در صحنه‌ حضور دارند و بهترین پاسخ‌ها را به دشمنان می‌دهند.

وی با طرح این سئوال که پس از 45 سال از پیروزی انقلاب آیا دشمنان ایران قوی‌تر شده‌اند یا ملت و انقلاب ایران قدرتمندتر است گفت: ایالات متحده آمریکا پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، تلاش کرد به تنها ابرقدرت جهان تبدیل شود و در واقع قدرت هژمونی جهانی و تکسازی قدرت در جهان را براساس یک نظریه پایان تاریخ با تسلط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ائتلاف با اروپایی‌ها را محقق کند و بر تمام کشورها تسلط پیدا کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه آنها می‌خواستند قدرت‌های بزرگی مثل چین، روسیه و ایران را ضعیف نگه‌ دارند گفت: الان تقریبا تمام تحلیلگران جهان اعلام می‌کنند که هندسه نظم قدرت جهانی به سمت چندجانبه شدن قدرت در حال حرکت است و قدرت آسیایی یا اورآسیایی مرکب از چین، روسیه، هند و ایران در حال شکل گیری یک قدرت جدید و والاتر از قدرت آمریکا در حال حرکت هستند.

رحیم‌صفوی بیان کرد: همچنین قدرت جهان اسلام متشکل از 57 کشور و قدرت مقاومت اسلامی به رهبری ایران هم از دیگر قدرتهایی هستند که امروز در برابر آمریکا ایستادگی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مسئولان ایالت متحده آمریکا رسما چند سال قبل اعلام کردند که می‌خواهند خاورمیانه بزرگ را تشکیل دهند و لشکرکشی به عراق و افغانستان با همین هدف صورت گرفت اما آیا بعد از بیست و چندسال کشتار عظیم آمریکا در افغانستان و عراق توانستند به اهداف خود دست پیدا کنند؟

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه آمریکایی ها در این دو لشگرکشی دو دشمن ما در شرق و غرب را سرنگون کردند گفت: این به نفع ایران شد اما در عراق و افغانستان آمریکایی‌ها ظلم‌ها و ستم‌های بسیاری کردند.

رحیم‌صفوی با اشاره به تحولات اوکراین و روسیه گفت: آمریکایی‌ها با یک کودتای مخملی رئیس جمهوری را در اوکراین مستقر کردند تا این کشور را به ناتو وارد کرده و تهدید بزرگی برای روسیه شوند که روسیه هم با حمله به اوکراین جلوی این هدف را گرفت.

وی بیان کرد: در اوکراین هم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نتوانستند با هزینه‌های بسیار بسیار گزافی که کردند نتیجه بگیرند و روسیه شهرهای روس زبان اوکراین را گرفت.

مشاور عالی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: آمریکا‌یی‌ها و رژیم صهیونیستی با حمایت مالی چند میلیارد دلاری برخی کشورهای عربی و برخی دولت‌های منطقه غرب آسیا از جمله ترکیه و اردن، برای مدیریت و عقیم سازی بیداری اسلامی از شمال آفریقا تا شرق آسیا، یک گروه شورشی را با شعار الله اکبر و اسلام به نام داعش روی کار آوردند که دولت سوریه و عراق را سرنگون کرده و بعد هم سراغ ایران بیاید.

رحیم‌صفوی با بیان این که چندین سال این گروه چندین هزار نفر از سوریه و عراق را کشت و شهرهای مختلف عراق و سوریه و حرم دو امام ما را منفجر کردند گفت: با این وجود فرزندان قهرمان شما، مدافعان حرم و حاج قاسم سلیمانی و قسمتی از مجاهدین افغانستانی و پاکستانی و حزب‌الله لبنان به کمک ارتش و مردم سوریه و عراق رفتند و محور مقاومت را به فرماندهی حاج قاسم شکل دادند و به این ترتیب داعش شکست خورد وگرنه حکومت عراق و سوریه شکست می‌خورد.

وی تصریح کرد: این ائتلاف داعشی از سوی آمریکا و اروپا حمایت‌های چند میلیارد دلاری می‌کردند ولی باز هم با وجود تمامی این هزینه‌ها دشمن نتوانست موفق شود و داعش شکست خورد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه البته جریان مقاومت هم شهدای بسیاری تقدیم اسلام کرد گفت: دشمن به دنبال تشکیل داعش خراسان بود که آن هم شکست خورد و الان تنها باقی‌مانده‌های آن تلاش می‌کنند کارهایی انجام دهند که تحت اشراف امنیتی هستند.

رحیم صفوی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: امروز وحشیانه ترین بمباران ها و جنایت‌ها را رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد ولی مردم قهرمان غزه و فلسطین در برابر این رژیم که حمایت‌های تمام مستکبرین جهان را دارد ایستادگی کرده و پشتیبان حماس هستند.

وی در ارتباط با دلایل شکست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در ماجرای اخیر فلسطین و غزه گفت: مقاومت مردم و همراهی افکار عمومی جهان در حمایت از این مردم مظلوم به دلیل کشتار وحشیانه غیرنظامیان از جمله دلایل مهم شکست اسرائیل و آمریکا است.

رحیم‌صفوی تصریح کرد: قدرت ایمانی و تشکیل کشور فلسطین انگیزه گروه‌های مقاومت بود و حمایت همه جانبه جبهه مقاومت از جمله حزب الله، مقاومت عراق و سوریه  از حماس و از همه مهمتر حضور یمنی‌ها در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در شکست آمریکایی‌ها نقش بسیار مهمی داشته است.

وی گفت: به فضل الهی و حمایت شما مردم قدرشناس و صبور از انقلاب اسلامی، محور جببه مقاومت شکل گرفته و مردم لبنان، سوریه، عراق و یمن از مردم ایران درس گرفته‌اند و محصول انقلاب ایران جبهه مقاومت است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه رهبری جبهه مقاومت را امام خامنه‌ای(مدظله العالی) عهده دار است گفت: ایران اسلامی باعث افول و ضعیف شدن و حتی شکست طرح‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی شده‌اند.

رحیم‌صفوی با بیان اینکه دشمن در تمام توطئه‌های خود در طول سالهای گذشته شکست خورده‌اند گفت: مهمترین وصیت من به عنوان یک پاسدار این است که حضور حداکثری و رای دادن به هر نماینده‌ای که صلاح می‌دانید برای پیشرفت استان یزد و کشور عزیزمان ایران به معنای تاثیرگذاری در شاخص‌های مقبولیت و مشروعیت در عرصه‌های داخلی و بین المللی است و می‌تواند در حل مشکلات و تنگناهای سیاسی اقتصادی کشور تعیین کننده سرنوشت کشور در چهارسال آینده و حتی برنامه هفتم توسعه باشد به همین دلیل این حضور مهم است و از مردم می‌خواهیم به آن توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: البته مردم باید به کسی رای دهند که درد مردم و جوانان را بفهمند و برای رفع مشکلات معیشتی مردم حرکت کند، دین دار و متدین و متعهد باشد تا بتواند مشکلات را برطرف کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار