تا پایان سال 96 روی می‌دهد ؛
معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت : تا پایان سال 96 حدود 20 هزار عضو هیات علمی جذب دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 20 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، فرهاد حسین زاده لطفی، در نشست خبری که در سالن جلسات شهید گمنام دانشگاه مهندسی برگزارشد، گفت: مهمترین نکته در آموزش، حفظ کیفیت و مقررات در بخش تامین اعضای هیئت علمی است که دغدغه همه بخشهای آموزش عالی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه آزاداسلامی است.

وی اظهار کرد : دانشگاه آزاد اسلامی از سال 93 توسعه کمی را در بخش تحصیلات تکمیلی شروع کرده که مهم‌ترین بحث در اجرای این طرح، حفظ کیفیت و رعایت مقررات رایج در کشور به‌ویژه در بخش تامین اعضای هیات علمی بوده است.

معاون آموزشی بااعلام این خبر که دانشگاه آزاد اسلامی بالغ بر 32 هزار عضو هیئت علمی دارد گفت: علاوه براین اعضای هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت، این دانشگاه 30 هزار عضو هئیت علمی مدعو دارد.

حسین زاده با بیان این مطلب که بدنه علمی دانشگاه آزاد کشورحدود 70 هزاراعضا هیئت علمی است، افزود: از این تعداد 30 هزار عضو هیات علمی تمام وقت و دو هزار استاد نیمه وقت و 30 هزار عضو هیات علمی مدعو از دانشگاه های دولتی است که با دانشگاه آزاد همکاری می‌کنند.

وی افزود : زمان تعیین تکلیف اعضای هیئت علمی این دانشگاه بعد از اینکه هرداوطلب متقاضی برای هئیت علمی تقاضا می کند، در فرایندهای جدید از یکسال و نیم به 145 روز تقلیل پیدا کرده و به زیر 5 ماه رسیده است.

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هدف گذاری دکتر میرزاده در بدو شروع به کار، جذب هیات علمی برای ترمیم رشته محل ها در کشور بوده است، تاکید کرد که تا پایان سال 96 حدود 20 هزار عضو هیات علمی جذب دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از 33 سال ممیزی رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است، افزود: برای اولین بار ممیزی رشته ها در مشهد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی و جنوبی طی دو روز گذشته انجام شده و اکثر رشته ها از شرایط استاندارد برخوردار بودند اما برخی از رشته-محل‌ها کمبودهایی داشتند بنابراین این رشته‌ها که استانداردهای لازم به‌ویژه در بحث تامین اساتید را نداشتند از سال آینده حذف و پذیرش دانشجو در آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه دراین دو روز 5 استان تعیین تکلیف شد و از هفته آینده درسایراستانها این ممیزی آغاز می شود، افزود: تا 15 آبان تعیین تکلیف نهایی همه استانها انجام می شود.

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه، دستاورد خوب پس از انقلاب اسلامی است که بیش از یک سوم دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند.

وی گفت: سیاستهای دانشگاه آزاد اسلامی در4 محور اصلی  سیاست عدالت آموزشی و توسعه ملی آموزش عالی ، بومی گزینی  و تمرکززدایی، حرکت درجهت تحقق سیاستهای کلی نظام و دستیابی به اهداف چشم انداز و حفظ وارتقاء سرمایه های علمی کشور استوار است.

حسین زاده بااعلام این خبر که درسیاست‌گذاری‌های جدید، شاهد افزایش بومی گزینی و توسعه تحصیلات تکمیلی درهمه نقاط کشور هستیم، افزود: تا قبل ازاین سیاستگذاری  حدود 70 درصد تحصیلات تکمیلی در تهران و استانهای برخورداربود، اما ازسال 92 بااین سیاست، بیش از 50 درصد تحصیلات تکمیلی درشهرستانها اجرایی می شود.

وی گفت: پیرو همین سیاست بومی گزینی دانشجویی، جابجایی همه دانشجویان خواهر با اولویت خواهرهای متاهل انجام شده است و متقاضیان برادر نیز نتایج جابجایی دانشگاهی را در بهمن ماه می توانند درسایت ببینند.

حسین زاده از تکمیل ظرفیت دانشگاهی گروه علوم پزشکی تا آخر هفته آینده خبر داد و افزود: درسیاستهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی، مصاحبه  دوره های دکتری تخصصی به واحدهای دانشگاهی استان‌ها تفویض شده است.

وی درپایان از رتبه 188 دانشگاه آزاد اسلامی درحوزه تولید علم  ESI  دربین دانشگاههای سراسر دنیا خبر داد و گفت: این رتبه مرهون تلاش محققین دانشگاه طی این 33 سال است.

حاشیه ها:

بااینکه این روزها بحث آلوده بودن و پس از مدتی کوتاه آلوده نبودن آب معدنی دماوند، مورد گفتگو و ارجاع اسناد رسانه ها بود ، در این نشست خبری آب معدنی دماوند به عنوان پذیرایی بر روی میزها قرار داشت.

دوم، بااینکه روسای مذکور از راستی سنجی و ممیزی بررسی رشته محل های دانشگاههای واحد خراسان رضوی، سخن گفتند، اما یکی از خبرنگاران اعتراض و درخواست بررسی بیشتر رشته علوم ارتباطات در یکی از شهرهای استان را از معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی پرسید و گفت: اساتید این رشته در این دانشگاه اطلاعاتشان در اندازه دانش آموز دوران دبیرستانی از علوم ارتباطات هم نیست و معاون آموزشی  دانشگاه قول داد این مسئله را بررسی کند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار