معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما تاکنون موفق شدیم 13 هزار نفر از اولیای دانش‌آموزانی که بیسواد بودند، شناسایی کرده و برای باسواد کردن آنها اقداماتمان را انجام دهیم.
کد خبر: ۱۱۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 20 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیوان اکبری‌فرد عصر امروز در جلسه شورای سوادآموزی در اردبیل اظهار کرد: در سال‌جاری براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم داریم تا بیش از 10 هزار نفر از افراد بیسواد و یا کم سواد را زیرپوشش خدمات سوادآموزی ببریم.

وی با یادآوری اینکه این پوشش افراد بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 سال انجام می‌شود، تصریح کرد: در بین اولیای دانش‌آموزان نیز 13 هزار نفر که از بیسوادی رنج می‌برند، شناسایی شده تا امکان پوشش تحصیلی آنها فراهم آید.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل تبیین کرد: ما با داشتن اطلاعات کامل این افراد با همکاری مدارس و خود دانش‌آموزان سعی و تلاشمان بر این است تا اولیا را ترغیب و تشویق به حضور در کلاس‌های نهضت سوادآموزی و فراگیری آموزش کنند.

اکبری‌فرد با بیان اینکه در کنار این برنامه‌ها پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گروه سنی 10 تا 20 سال نیز به عنوان کودکان کار در اولویت قرار گرفته است، افزود: برای انسداد مبادی بیسوادی اقدامات خوبی در استان با همکاری معاونت آموزش ابتدایی انجام شده که امیدواریم ادامه این روند به انسداد کامل مبادی بیسوادی منجر شود.

وی بیان کرد: در کنار این امر طرح آموزش کودکان بازمانده از تحصیل در گروه سنی 10 تا 20 سال مورد توجه بوده و در این زمینه سعی بر ارائه خدمات مطلوب‌تر است.

اکبری‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: آموزش و پرورش اخیراً اعلام کرده با اولیایی که مانع تحصیل فرزندانشان شود، برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی به اجرای طرح مشارکتی با نهادها و دستگاه‌های دیگر در ارتقای وضعیت سوادآموزی اشاره کرد و ادامه داد: 9 دستگاه در این تفاهمنامه با نهضت سوادآموزی همکاری می‌کنند تا بی‌سوادی ریشه‌کن شود.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل به برنامه‌های تشویقی سوادآموزی نیز اشاره کرد و گفت: دولت برای ترغیب افراد بیسواد برای علم‌آموزی در گروه سنی زیر 50 سال پرداخت تشویق‌های نقدی را در نظر گرفته تا به ازای آموزش و دریافت گواهی از نهضت سوادآموزی 120 هزار تومان به حساب افراد سواد آموخته پرداخت شود.

اکبری‌فرد تأکید کرد: اگر این کار به صورت خودآموز و با مشارکت اعضای خانواده انجام شود، آموزش و پرورش بعد از اخذ امتحان و صدور گواهینامه مبلغ 600 هزار تومان تشویق نقدی را در دستور کار قرار داده است.

وی در پایان راهبرد ستاد پشتیبانی سوادآموزی استان اردبیل را با همکاری و مشارکت استانداری و فرمانداران در پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌ها یادآور شد و تصریح کرد: تلاش جدی بر این است تا یک روند متفاوت در این مسیر به انجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار