نماینده ولی فقیه در استان؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: افرادی باید وارد مجلس شوند که درد مردم را احساس کند، دلسوزانه دنبال قوانینی باشد که بحث اشتغال و معیشت مردم را برطرف کند، کسانی که علاوه بر تخصص، از تعهد لازم نیز برخوردار باشند .
کد خبر: ۱۱۵۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 19 February 2024

نامزدهای انتخاباتی با دوری از وعده های دروغ، نکات مثبت خود را برای مردم بیان کنند/ حضور مردم در انتخابات ، زمینه ساز رشد علمی، اشتغال‌زایی و توسعه صنعت خواهد بودبه گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام " الله‌نور کریمی تبار" روز دوشنبه در نشست خبری با مدیران و سردبیران نمایندگی خبرگزاری‌ها در استان ایلام اظهار کرد: برای تدوین قانون و نظارت بر اجرای قانون، جامعه نیازمند  افرادی است که وارد مجلس شوند که در بحث قوانین و قانون‌گذاری مهارت داشته باشند.

وی افزود:افرادی باید وارد مجلس شوند که درد مردم را احساس کند، دلسوزانه دنبال قوانینی باشد که بحث اشتغال و معیشت مردم را برطرف کند، کسانی که علاوه بر تخصص، از تعهد لازم نیز برخوردار باشند .

 امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کارهای اجرایی نباید دخالت داشته باشند گفت: چرا  که دخالت در کارهای اجرایی خارج از حیطه اختیارات آن‌ها می باشد. 

وی افزود: نگاه مردم به نامزدهای انتخاباتی باید تغییر کند و از وعده دروغ بپرهیزند و نگاه به نماینده مجلس شورای اسلامی در جامعه نباید نگاه اجرایی باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مردم ما در تمام این انتخابات حضور داشته‌اند، یادآور شد : جمهوریت نظام را، مردم در پای صندوق های به نمایش می گذارند، انقلاب اسلامی تنها انقلابی در دنیا است که بعد از پیروزی عوامل پیروزی کننده برای مردم تصمیم نگرفتند.

وی تاکید کرد: برای قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون باید بهترین گزینه‌ای که در بین نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان وجود دارد را شناسایی و به وی رای داده شود. 

امام جمعه ایلام بیان داشت : از شاخص های نماینده اصلح پای‌بند کامل به انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی،  ولایت پذیری و همچنین در مقابل دشمن نیز نباید مرعوب باشد و با شجاعت در مقابل دشمن بایستد و تا اینکه  فضای تبلیغاتی دشمن نتواند او را منفعل کند. 

وی یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی اگر می‌خواهند خودشان را معرفی کنند، نکات مثبتی که دارند را بیان کنند مانند اینکه در بحث قانون‌گذاری این میزان اشراف را دارم، این تجربه را دارم و برای این مسائل و معضلاتی که الان در جامعه ما وجود دارد می‌توانم در مجلس نقش‌آفرین باشم و با ارائه طرح‌ها یا همراهی با تصویب طرح ها و لوایح می توانم موثر باشم.

امام جمعه ایلام خاطرنشان شد : برای تدوین قانون اساسی، تدوین کننده‌های قانون باز هم با رأی مستقیم مردم انتخاب شدند، پس‌از آن‌هم خود قانون اساسی نیز با رأی مستقیم مردم مورد تأیید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شورای شهر، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست‌جمهوری همه با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند، افزود: طبیعتاً از وزیر و استاندار تا مدیران کل هم با رأی غیرمستقیم مردم انتخاب می‌شوند. 

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: با رای ما نمایندگان وارد مجلس شورای اسلامی می شوند، وزیر با رای اعتماد نمایندگان انتخاب می‌شود، این وزیر با یک واسطه در واقع منتخب مردم است، استاندار و مدیران کل با ۲ واسطه منتخب مردم هستند، چنین نظام دموکراسی در دنیا، کم وجود دارد.

امام جمعه ایلام افزود: دشمن ذاتا تلاش خواهد کرد که با القای این احساس که مردم از نظام جدا شده‌اند، ورشکسته‌های داعشی را جمع کند و در داخل کشور ما پراکنده و ایجاد ناامنی کند اما باید بدانند که نظام اسلامی، نظامی نیست که با این کارها آسیب ببیند.

وی بیان کرد:به طور قطع حضور مردم در انتخابات ، زمینه‌ساز رشد علمی، اشتغال‌زایی و توسعه صنعت در کشور خواهد بود، مردم ایران اسلامی، مردمی آگاهی هستند و باید به این نکته توجه داشت که خواسته دشمن حضور کمرنگ در پای صندوق‌های رای است. 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه مردم غیور ما  در ۱۱ اسفند حضوری باشکوه در پای صندوق‌های رای خواهند داشت، اظهار کرد: مردم ما مردم وفاداری هستند، درست است که گلایه هایی دارند، مشکلاتی دارند، بعضی مواقع مسائلی را در اداره جامعه می‌بینند که برای آن‌ها خوشایند نیست، اعتراض هم می کنند، ولی تا الان نشان داده‌اند آن‌جایی‌که بحث نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، پای کار می‌آیند.

وی یادآور شد: راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه امسال چشم‌انداز مشارکت حداکثری مردم را نشان داد، همیشه رفتار مردم برعکس آن چیزی بوده که رسانه‌های دشمن ترسیم و پیش‌بینی کرده‌اند به ویژه در استانی مانند ایلام که مردم شهید پرور بوده و خودشان را صاحب انقلاب دانسته و دلسوز انقلاب هستند به طور قطع برای ادامه مسیر انقلاب بیشتر مشارکت خواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان داشت : رسانه‌ها در جامعه نقشی بی‌بدیل دارند، قشر پیش برنده جامعه و جزو خواص جامعه هستند، پیامشان به جامعه منتقل می شود، در واقع اگر بناست جهاد تبیین انجام شود باید از طریق اصحاب رسانه انجام شود.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه به‌عنوان کسانی که نقش مستقیم در مهندسی افکار عمومی دارند، می‌توانند نقش پیش برندگی ایفا کنند که نقش تعیین‌کننده‌ای برای تشویق برای حضور حداکثری پای صندوق آرا، خنثی کردن تبلیغات دشمن، ایجاد انگیزه برای حضور در پای صندوق آرا و انتخاب اصلح برعهده دارند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار