مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب انتخاب نماینده توانمند می‌شود، در حقیقت این موضوع منجر به بهبود و تقویت سرمایه اجتماعی برای شروع و پیشبرد اصلاحات اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ 19 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، رسیدن به توسعه اقتصادی نیازمند انتخاب فردی شایسته و قانون‌گذار است که بتواند بستر قانون‌گذاری را برای توسعه فراهم کند.

انتخابات با مشارکت بالا و نتیجه مطلوب می‌تواند انتظارات مثبت به اقتصاد تزریق کند.

ایجاد رفاه و رشد اقتصادی با مشارکت حداکثری در انتخابات

بهمن قدمی، مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در اقتصاد مفهوم انتخابات بسیار مهم است، اظهار کرد: هدف علم اقتصاد افزایش رفاه شهروندان یک جامعه است، به این معنا که اقتصاد تلاش می‌کند تا آسایش و آرامش مردم افزایش یابد، در حقیقت از نظر علم اقتصاد می‌توان گفت برای اینکه رفاه مردم برقرار شود باید رشد و توسعه اقتصادی محقق شود.

وی افزود: رشد اقتصادی به معنای افزایش کمی متغیرهای اقتصادی در سطح کلان است، بنابراین یکی از ملزومات رفاه مردم، ایجاد رشد اقتصادی است، البته رشد اقتصادی به تنهایی موجب برقراری رفاه مردم نمی‌شود بلکه لازم است توسعه اقتصادی نیز ایجاد شود.

قدمی با بیان اینکه انتخابات فضایی است که کمک می‌کند تا مفهوم توسعه اقتصادی به صورت بهینه و استاندارد پیاده‌سازی شود، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به توسعه اقتصادی دست یابیم باید به بحث مشارکت توجه شود، زیرا مشارکت تاثیر مهمی در سرنوشت یک کشور دارد، مثلا اگر کارخانه‌ای با آلودگی بسیار در حال فعالیت است و موجب تخریب محیط‌زیست می‌شود مردم می‌توانند با مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح این فضا را ایجاد و از نماینده خود این مساله را مطالبه کنند و باتوجه به وظیفه قانون‌گذاری نماینده مجلس، قانونی به تصویب برسد که مانع از ادامه فعالیت چنین کارخانه‌هایی شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اگر قرار است به مفهوم رفاه دست یابیم لازمه آن ایجاد توسعه است که انتخابات کمک می‌کند تا به توسعه هموارتر دست یابیم، از طرفی باتوجه به اینکه وظیفه مجلس قانون‌گذاری است اما برخی انتظاراتی همچون ایجاد شغل، احداث جاده و ... از نمایندگان دارند.

قدمی گفت: اگر انتظار مشارکت حداکثری در انتخابات را داریم باید نماینده اصلح با دانش، تخصص و تعهد لازم و کافی انتخاب شود، در حقیقت اگر مشارکت در انتخابات افزایش یابد موجب می‌شود خروجی صندوق آرا انتخاب نماینده توانمند باشد.

وی افزود: انتخاب نماینده توانمند برای مجلس، قطعا به تصویب قوانین بهتر، دقیق‌تر و به هموارتر شدن و دستیابی به رفاه و توسعه اقتصادی کمک می‌کند، به عبارت دیگر افزایش مشارکت موجب انتخاب نماینده اصلح خواهد شد که موجب می‌شود نماینده منتخب فرایند قانون‌گذاری را تقویت و با تصویب قوانین بهتر، اجرا و نظارت بهتری در کشور صورت گیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری افزود: قطعا ایجاد فضای استاندارد می‌تواند ما را به توسعه و رفاه اقتصادی برساند، در غیر این صورت و با کاهش مشارکت نماینده کم توان با تخصص پایین راهی مجلس می‌شود که اگر چنین اتفاقی در سطح کلان بیفتد موجب می‌شود با کاهش تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های استاندارد و دقیق مواجه شویم و خروجی آن کاهش رفاه خواهد بود.

قدمی خاطرنشان کرد: مشارکت در انتخابات موجب انتخاب فرد صالح و شایسته‌تر نسبت به سایر کاندیداها خواهد بود، منظور از فرد صالح، توانمندی فرد در سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری بوده که خروجی یک مجلس توانمند افزایش رفاه مردم یک جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار